ONRUST VIERT HOOGTIJ

SV Meerkerk JO13-1JM

... (intikker)
... (intikker)
Jeremy de Jong (intikker)

Onder 13, JO13-1, 3e klasse 05

11 november 2017 11:00

Na een reeks aan goede wedstrijden kwam recent een einde door het verlies bij Leksvogels. Niks mee mis, soms moeten de manschappen hun meerdere erkennen in een betere tegenstander. Wat toen wel te denken gaf, was de manier waarop. Slap in de duels, bang voor de tegenstander, onnodig veel balverlies.
Aan de trainingsarbeid heeft het zeker niet gelegen. Hier toonden de mannen volle inzet en gaven geen krimp tegen hun hun teammaatjes. Maar hoe zouden ze zich verweren tegen Unitas?
Tijmen ontbrak vanwege andere verplichtingen en Myron was helaas geblesseerd. Met  12 man op pad gaan werd als onverstandig ervaren, gelukkig wilden Rowan Kooijmans en Thomas van Ochten, spelers JO11-1, de gelederen komen versterken.

Onze mannen begonnen sterk aan de wedstrijd. Maar al na enkele minuten nam Unitas het initiatief over. Dit leverde voor hen geen kansen op, maar Unitas was wel sterker aan de bal en was feller in de duels. Ook veel meer beweging van hun zijde, waar wij op dat moment geen antwoord op hadden.
Tot de 7e minuut. Een meer dan prima steekpass van Martijn op Jeremy die op zijn beurt Lars lanceerde rinchting doel van Unitas. Lars kreeg de bal op zijn linker, kapte een keer, speelde de bal naar zijn rechter en kapte nog maar een keer en stond ineens vrij voor de keeper. Met een bekeken schot, krulde Lars de bal zowaar in de kruising. Werkelijk waar een beauty van een aanval met een nog mooiere afronding.
Na deze voorsprong werd het spel helaas niet beter, het gaf blijkbaar geen extra vertrouwen. Veel slordig balverlies, krampachtig aan de bal, geen rust. Het goede voetbal van de eerste weken was verdwenen. Unitas zette overigens niet veel daar tegenover. Ook zij kregen geen echte kansen. Onze verdediging stond verder prima. Alleen was bij opbouw onze verdediging uitermate onrustig.
Helaas resulteerde dit uiteindelijk in de al dan niet verdiende gelijkmaker. Na een ogenschijnlijk makkelijke bal op onze keeper, liet Bjorn toch de bal glippen en de spits van Unitas was er als de kippen bij om de gelijkmaker binnen te tikken.
Het siert ons team dat dit ongelukje als grote mannen werd geaccepteerd. Een foutje van een keeper wordt vaak afgestraft met een goal, terwijl de rest van het team grossierde in foute passes en aannames. Dus was er weinig reden voor commentaar.
Deze acceptatie naar elkaar toe verdiend een groot compliment.
Met deze gelijke stand gingen we de rust in.

De tweede helft was stukken beter van de zijde van Meerkerk. Mooi om te zien dat onze inleners Thomas en Rowan meer dan verdienstelijk speelden. Beide mannen zijn een hoog niveau gewend en dat was duidelijk merkbaar. De heren waren fel in de duels, bewogen veel en gaven alles om de 3 punten over de streep te trekken. De rest van de JO13 volgde deze inzet en het algehele voetbal werd daardoor iets beter.
Toch kwam Unitas op voorsprong door wederom een slippertje van onze zijde. Het was onze aanvoerder dit een zeldzaam slippertje had, verspeelde de bal en gaf de spits van Unitas vrij doorgang op Bjorn en tekende de 2-1 aan. Ook nu geen commentaar naar elkaar. Zou ook niet terecht zijn, want Gosse speelt doorgaan uitermate sterk als leider in de verdediging. Een geboren leider die alle gaatjes dichtloopt en duidelijk zijn mannetje staat. Dit foutje zij hem vergeven.
Ondanks de 2-1 achterstand werd Meerkerk sterker en sterker en kwamen de kansen. Eerst schoot Jeremy de bal een keer op de paal en later had Jeremy vrij doorgang op de keeper, maar de bal verdween ruim over het doel en zijn ze blijkbaar nog aan het zoeken. Maar een goal kon niet uitblijven.
In de 49e minuut was het wederom Jeremy die zichzelf doorgang verschafte richting doel. De keeper van Unitas redde in eerste instantie, maar moest de bal wel lossen. Jeremy reageerde alert en kon de bal alsnog binnen tikken.

En zo kabbelde de wedstrijd uiteindelijk richting het einde en was een gelijkspel een goede afspiegeling van de wedstrijd. Althans in mijn optiek.  Een matige eerste helft van onze zijde, met heel veel slordig balverlies en zeer matige passes, maar goed herstelt in de 2e helft.

Onze bijzondere dank gaat uit naar onze sterk spelende Thomas en Rowan. Beide heren waren duidelijk aanwezig en gaven net dat beetje (veel) extra wat nodig was om een punt mee naar huis te nemen. Heren bedankt voor jullie inzet!!

Komende zaterdag ontvangen wij om 09.30 uur Ameide.

Goed weekend!
HJ