Oefenwedstrijd GDC tegen Meerkerk eindigt in gelijkspel.

GDC 1

20 januari 2018 14:30

Meerkerk speelt  een week voordat de competitie wordt voortgezet een oefenwedstrijd in Eethen tegen 3e klasser GDC.  Trainer Michel de Raad moet puzzelen met de opstelling omdat zowel Gert Jan Koekkoek als Thijs van Klij ontbreken. De positie van Thijs wordt vandaag bezet door René van Genderen, de plaats van Gert Jan wordt vandaag invuld door alleskunner  Theo van Zessen.

Meerkerk begint goed in deze oefenwedstrijd die op het kunstgras in Eethen wordt gespeeld. De eerst mogelijkheid is voor Floren Streefkerk op aangeven van Mechiel van Zessen. Floren probeert de bal ineens door te spelen, dit blijkt een verkeerde keuze. Het eerste kwartier heeft het in het wit gehulde Meerkerk veel balbezit. Na een kwartier spelen wordt Meerkerk weer dreigend voor het doel van GDC, Bart Koomans zet voor, Youri van Blanken neemt met links aan en schiet meteen met rechts, keeper Tim van Rooijen kan de bal pakken.

Vijf minuten later is GDC voor de eerste maal gevaarlijk, na een steekpass  krijgt Leroy van Nimwegen een grote kans, zijn schuiver gaat naast het doel van Wilco den Tuinder. Meteen daarna is er een Meerkerkse aanval die wordt afgesloten met een schot van Dick Kooijman. Dick komt vanaf rechts naar binnen en schiet met zijn zwakkere linkerbeen, mede daardoor kan keeper van Rooijen vrij eenvoudig ingrijpen. Na een klein half uur spelen komt de thuisploeg vrij verrassend op voorsprong, de sterk spelende linkerspits Menno Schouten gaat op snelheid door en geeft een perfecte voorzet die door Wesley van der Wardt eenvoudig in het doel kan worden gewerkt. Een prima doelpunt van GDC al was het alleen al door de goede voorbereiding.

Met nog een minuut of 5 te gaan voor rust onderbreekt Gijsbert Bruijnes een Brabantse aanval met een sliding binnen het eigen strafschopgebied. De intentie van Gijsbert is absoluut om de bal te spelen, hij raakt wel degelijk het standbeen van de aanvaller en mag dus niet mopperen dat de scheidsrechter geen penalty toekent. Kort voor rust is er een prima loopactie van Dick Kooijman, René van Genderen geeft op het goede moment en met de juiste snelheid de bal diep, zodat Dick alleen voor de keeper komt. Dick probeert het met een boogbal maar de keeper blijft de situatie meester.

Na 10 minuten in de 2e helft komt Meerkerk op gelijke hoogte als Floren Streefkerk de bal loeihard via de onderkant van de lat achter keeper Tim van Rooijen knalt. Het volgende gevaar is weer voor het Meerkerkse doel, alweer Menno Schouten breekt door, ditmaal kan Wilco den Tuinder met een reflex voor opluchting zorgen. Dezelfde Menno Schouten breekt een paar minuten later weer door over de linker vleugel, zijn voorzet wordt door Wesley van der Wardt op de buitenkant van de paal geschoten.

Met nog een kwartier te spelen krijgt Meerkerk een corner te nemen. Deze  wordt kort genomen door Floren Streefkerk op Melvin van den Heuvel, Melvin soleert het strafschopgebied in en wordt vrijwel op de achterlijn aangetikt. De scheidsrechter aarzelt niet en kent een strafschop toe die door Floren Streefkerk goed wordt binnen geschoten. Meerkerk denkt dan deze vriendschappelijke wedstrijd te kunnen uitspelen, die vlieger gaat niet op, een minuut of 10 voor tijd wordt het door een afstandschot van Rick Minnaard 2-2. Hierbij zal het blijven in deze nuttige oefenwedstrijd. Volgende week is het weer om “het echie”, voor Meerkerk staat dan de belangrijke uitwedstrijd tegen SVW op het programma.

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder, Leon de Leeuw (45 Koen Dekker), René van Genderen, Theo van Zessen, Gijsbert Bruijnes, Youri van Blanken, Dick Kooijman, Mechiel  van Zessen (45 Ruben Versluijs, in minuut 60 is Mechiel terug gewisseld ipv. Bart Koomans), Melvin van den Heuvel, Floren Streefkerk.

K.O.