Het is weer zo ver.... #MATCHDAY

Lekvogels 4

Groep 6 50

1 september 2018 14:30

Ik lig in bed en doe één oog open, schud even slaperig met m’n hoofd, draai me om en slaap weer verder. Ineens schrik ik toch weer wakker vanwege een vreemd gevoel in m’n buik, de dag ervoor lekker gegeten dus ga ik maar even naar de WC en denk ik weer lekker verder te slapen. Toch blijf dat gevoel prikken in m’n buik en besluit dan toch maar op te staan, want lekker slapen lukt toch niet meer. Even naar de markt, beetje dom lullen met wat mensen en langs de bakker om wat croissantjes te halen. Misschien helpt wat eten wel tegen de kriebels in m’n buik. Eenmaal thuis aangekomen en de croissantjes naar binnen gewerkt, begint het besef langzaamaan te komen. Het is alsof er ineens een knaak op de grond valt, (of is dat de optocht in de verte?) ik weet het ook niet. Eindelijk is het zover en dringt het tot me door, na een lange zomer keihard doortrainen (je moet jezelf fit houden voor de derde helft) is het eindelijk weer zover, het is vandaag: #MATCHDAY!!!!

Vandaag is het 1-september en staat onze eerste wedstrijd van het seizoen op het programma: Lekvogels uit. Dit jaar zijn er in ons team weer enkele wisselingen geweest. Er zijn een aantal spelers die afscheid hebben genomen. Ook hebben enkele nieuwe spelers gelijk hun waarde binnen het elftal bewezen. Één van die spelers heeft ook laten zien, het lastig te vinden om met zware druk om te gaan, door gelijk in de eerste wedstrijd een pingel te missen. We zullen geen namen noemen, maar Hijkie staat iedergeval onderaan het lijstje met penaltynemers komend seizoen…
Over de wedstrijd valt niet veel te zeggen gezien we deze met hele dikke cijfers wonnen. Het is dat de grensrechter van lekvogels nogal een stijve arm had en daardoor heel wat afvlagde, maar uiteindelijk bleef de stand steken op een 1-11 overwinning. Waarbij nog wel gezegd moet worden dat er goed gevoetbald werd door ons, waardoor er voor de neutrale toeschouwers een paar prachtige aanvallen te bewonderen waren. Zoals een prachtig schot in de kruising van Herr Dekker, of een indrukwekkende crosspass van ‘donderschot’ Nick, of een bal die 30 centimeter voor de goal van de tegenstander nog het stadion wordt uitgeschoten door één van ons nieuwkomers. (Die overigens onwijs blij is, eindelijk in de prachtige geel-zwarte kleuren van onze club te mogen spelen i.p.v. het rood van Peursum.)
Al met al dus een prima wedstrijd en goed voor het vertrouwen van de ploeg.
Volgende week mogen we tegen Noordeloos en begint de wedstrijd gewoon weer met 0-0.

Met sportieve groet,

‘de stofzuiger’