SV Meerkerk stunt tegen Groote Lindt

... (penalty)
Sander Slomp (intikker)

2 februari 2019 14:30

ZWIJNDRECHT - Op een slecht bespeelbaar veld 3 zorgde laagvlieger SV Meerkerk voor een regelrechte stunt tegen Groote Lindt. Met een doelpunt in de slotminuut werden de meer dan welkome drie punten meegenomen naar de Alblasserwaard.

"Het was overduidelijk, Groote Lindt wilde voetballen. Het hoofdveld was vanwege een niet goed werkende drainage niet goed genoeg bevonden, maar een veldje achteraf was niet veel beter en heel erg zompig. Ze kwamen bedrogen uit", kon SV Meerkerk-trainer Gerrie Schaap zijn lach niet onderdrukken.

"We speelden iets behoudender, met twee spitsen en vijf man op het middenveld. Het voor SV Meerkerk vertrouwde systeem en het werkte. Via Sander Slomp kwamen we kort voor rust op voorsprong. Uit een penalty kwamen zij langszij. Op het eind wisten we met een snelle counter toch aan het langste eind te trekken, door weer een goal van Sander."