De Zwerver boekt ruime zege op SV Meerkerk

... (kopbal)

29 september 2018 14:30

A. Deurloo

MEERKERK - Het naar de derde klas gedegradeerde SV Meerkerk wacht nog op haar eerste seizoenszege. Na een reeks oefen- en bekerwedstrijden zonder winst werd voor de tweede keer op rij in de competitie verloren. De Zwerver zegevierde op sportpark 't Hoog met maar liefst 1-5 en was daarmee nog lief voor de thuisploeg.

"Een prima tweede helft", oordeelde de Kinderdijkse trainer Edward Knook. "Na onze openingstreffer van Guido Luiten trapten we in hun val en kwamen ze op gelijke hoogte. Na rust speelden we goed en hebben we de slechte openingswedstrijd tegen Streefkerk van ons af weten te spelen. Waarbij de rode kaart van Robert Kuijpers (na twee keer geel - TS) wel zonde is, in deze overigens best wel sportieve wedstrijd."

Onvriendelijk
Scheidsrechter Deurloo strooide rijkelijk met gele kaarten en floot wijselijk iets voor tijd voor het einde van de wedstrijd. De rode prent van Kuijpers was aanleiding voor een onvriendelijk slot. Terwijl de leidsman uit Tholen al in zijn kleedkamer zat, waren er op het veld nog voldoende 'activiteiten'.

SV Meerkerk-aanvoerder Thijs van Klij (24) baalde zichtbaar en niet alleen vanwege de 1-5 nederlaag. "Ik vond het een hele eer dat ik de aanvoerdersband van Gert-Jan Koekkoek mocht overnemen, maar vandaag even niet.“

Niet wanhopen
De aangeschoven ervaren Gerrie Schaap zag nog lichtpuntjes. "Tot aan de 1-2 voetbalden we goed, maar toen raakten we de kluts kwijt en vielen de goals als rijpe appelen. Deze 1-5 is een mokerslag, maar we moeten vertrouwen putten uit het eerste uur. We waren gelijkwaardig aan deze kampioenskandidaat. We hoeven nog niet te wanhopen.”

Op 't Hoog was Melvin van den Heuvel trefzeker voor de geelhemden. Guido Luiten, Glenn Weijts (2x), Tom van der Linden en Jort van Meerkerk waren verantwoordelijk voor de Kinderdijkse treffers.
bron:regio voetbal