Verliezend SV Meerkerk ziet Alblasserdam afstand nemen

9 februari 2019 14:30

P.L.M. Verhoeven

Opstelling

MEERKERK -  SV Meerkerk kon de stunt tegen Groote Lindt geen vervolg geven. Alblasserdam was met 1-2 te sterk.

"We hadden op twee punten van ze kunnen komen, maar nu zijn het er acht", sipte de van een liesblessure herstellende Gert-Jan Koekkoek. Hij zag zijn medespelers een niet al te beste wedstrijd spelen. Na de 0-1 ruststand liepen de Dammers uit naar 0-2. Pas in de slotfase kwam Meerkerk door een mooi eigen doelpunt terug in de wedstrijd, maar verder kwam de thuisploeg niet.

Zege op SV Meerkerk geeft Alblasserdam lucht

MEERKERK - Een lekkere 1-2 overwinning op SV Meerkerk; dat kon Alblasserdam goed gebruiken na de teleurstellende resultaten van de laatste weken.

"De afstand tot de gevarenzone hebben we er in ieder geval aardig mee vergroot", genoot trainer Dennis Schoonewil van de prettige driepunter.
Murat Elibol was de grote held bij de Souburghers: hij scoorde de beide goals. Bij de 0-1 in de eerste helft was Leroy Naaktgeboren met een sluwe steekbal de aangever. Bij de 0-2 na rust leverde Damien Buwalda de assist. Meerkerk wam vervolgens nog op 1-2 door een eigen doelpunt van Alblasserdammer Glaudy Nzita.