Verlies voor Meerkerk op bezoek bij de Zwerver

De Zwerver 1

3e klasse C

16 februari 2019 15:00

KINDERDIJK - De Zwerver duwde SV Meerkerk zaterdag dieper het moeras van de derde klasse C in. De Meerkerkers verloren met 3-0 en zagen tot overmaat van ramp dat mede-kelderbewoner VVAC knap een driepunter pakte bij Schelluinen.

In de eerste helft was er sprake van een gelijkopgaande strijd op het vanwege zijn hobbeligheid lastig te bespelen hoofdveld van de thuisclub. Serieuze scoringskansen bleven uit.

Kort na rust veranderde dat . Al snel was was het Guido Luiten die scorend de ban brak voor de thuisclub en niet veel later de - fraaie- 2-0 aantekende.

Meerkerk-trainer Gerrie Schaap probeerde vervolgens het tij nog te keren door steeds meer spelers te posteren in zijn voorhoede. De zo vurig gewenste 2-1 viel echter niet. Sterker nog, Meerkerk kreeg in de slotfase ook de 3-0 nog om de oren: een treffer van Redoaune El Akchaoui.

Complimenten
"Een prima overwinning", toonde De Zwerver-trainer Edward Knook zich tevreden. "Het was goed om eens de nul te houden achterin. Daarnaast was het lekker dat Guido er als vanouds twee ballen in prikt."

Hadden wij die Luiten maar, dan stonden we nu op de derde of vierde plek", toonde Gerrie Schaap zich lichtelijk jaloers op zijn collega. "We krijgen veel complimenten over het voetbal dat we op de mat leggen, alleen koop je daar niets voor. Het gaat in voetbal zeker ook om punten en daar hebben we er te weinig van. Jammer, we doen onszelf zo echt tekort."

bron:Regio Voetbal