SV Meerkerk 4 - Herovina 3

Herovina 3

17 november 2018 14:30

Meerkerk 4 boekt derde overwinning op rij

Op een stralende zaterdagochtend klonken al vroeg de oorlog trommels van Meerkerk 4. Sommige sportvrienden waren zo zenuwachtig dat er ze er slecht van hebben geslapen of zelfs helemaal niet. Na een poëtisch hoogstandje van aanvoerder Chris de Jong was het duidelijk! MATCHDAY!!!

Zaterdag 17 November was een bijzonder koude dag voor de strijders van Meerkerk 4. Straffe tempraturen overgoten met felle zonnestralen creëerde een bijzonder mooie dag om de velden in te trekken. Herovina 3 stond op het programma en het was duidelijk voor iedereen dat er wederom een flinke strijd moest worden geleverd. Met een selectie van 15 man en een helder boodschap van de leiding trapte Meerkerk 4 omstreeks half drie af.

De eerste helft begon rommelig, slordig balverlies en gebrek aan inzet zorgde ervoor dat Meerkerk 4 vooral tegen eigen gebreken vocht. Toch viel er na 20 minuten spelen een treffer. Rechtshalf Niek Scherpenzeel floreerde door een bal met zijn chocoladebeen te scoren. Een verdiende goal die nodig was om de strijdlust aan te wakkeren. Kans na kans volgde voor de titanen van Meerkerk 4 maar het daadwerkelijk scoren wilde maar niet lukken. Herovina had ook last van hetzelfde probleem doordat de verdediging van Meerkerk als een huis stond. Doelman Terry van Ooijen redde meerdere keren en dankzij menig sprintduel vertrokken beide teams richting de kleedkamers voor wijze woorden en warme thee.

De hoge mate van zelfreflectie zorgde ervoor dat Hans niet veel toe hoefde te voegen aan de bespreking. De wisselstrategie zorgde voor vier frisse krachten die Meerkerk 4 naar de overwinning moest slepen. De algemene impressie van de tweede helft was vergelijkbaar met die van de eerste helft. Kansen over en weer, slordigheidjes maar ook een helder beeld over de krachtmeeting van beide teams. Wij moesten hier winnen. Halverwege de tweede helft gaf Lennart Hijkoop een naar eigen zeggen “Gruwelijke steekbal” waar Mark Steehouder van kon profiteren. De 2-0 was een feit doordat Mark de bal achter de keeper wist te krijgen en zo wist Meerkerk 4 langzaam maar zeker richting een overwinning te sturen. Tien Minuten voor het einde van de wedstrijd gooide Rick ‘Kipbonk’ Kruiswijk de wedstrijd op slot. Via een mooi opgezette aanval die begon bij Hakiem, kon Rick hard binnenschieten. Met het maken van de 3-0 vervloog de hoop van Herovina 3 en zo floot de scheidsrechter na 90 minuten voor het eindsignaal. De strijders van Meerkerk 4 offerde aan Bacchus op de verdiende overwinning en zo wordt de overwinningsreeks steevast doorgetrokken.

Met sportieve groet,

Boom Boom