Gorkumse Jonge Spartanen niet opgewassen tegen de mannen van Meerkerk 4

GJS 6

Mark Steehouder (penalty)

10 november 2018 15:00

Afgelopen zaterdag 10 november was het weer zover. De mannen van Meerkerk traden in Gorinchem aan tegen de Jonge Spartanen in de volksmond ook wel beter bekend als GJS.

Voordat de wedstrijd begon was het eerst de taak aan Remco om de mannen nog een huishoudelijke mededeling mee te geven. Hij gaf simpelweg aan dat we in en buiten het veld alles samen als een team moeten doen waar ik het overigens volkomen mee eens ben. Na dat gezegd te hebben werden de kicksen nogmaals opgepoetst en stoomde Hans ons met wat motiverende woorden klaar voor de wedstrijd.

Vanaf minuut 1 was al duidelijk dat alleen de volle buit telde voor de mannen van Meerkerk. Met wat balbezit over en weer en een paar kleine kansjes werd na 9 minuten spelen de ban al gebroken. Beun werd diep gestuurd en was te rap voor de verdedigers van GJS en werd vervolgens onderuitgehaald, Penalty!!! Mark S ging naar de stip om zijn verantwoording te nemen. Zo koud als de boetepolitie kan zijn zo koud waren zijn zenuwen, hij schoot de penalty feilloos in het hoekje 0-1 Meerkerk! Diezelfde Mark S krijgt later nog een aantal mooie kansen om de thuisploeg meer pijn te doen, die kansen laat hij helaas onbenut. En dan in de 25e minuut komt ex Meerkerk 4 aanvoerder Mark Vermeer of beter gekend als Tits plaats nemen in de dug-out om de mannen van Meerkerk nogmaals extra te motiveren. De aanwezigheid van de ex aanvoerder bleef niet ongemerkt bij de selectie. Meerkerk liet het balletje lekker rond gaan en speelde bij vlagen tikkie takkie voetbal. Na dat de sterk spelende Hakkiem het aluminium raakte en de thuisploeg het probeerde via afstandsschoten was het opnieuw raak voor Meerkerk. Mark S benutte een voorzet van Kipbonk en bracht Meerkerk op een comfortabele 0-2 voorsprong. Vlak voor de rust vroeg Dylan of beter bekend als de kleine generaal zich nog af wat we allemaal aan het doen waren? En dit was een voorteken voor wat ging komen want na slecht opbouwend werk van Meerkerk werd de bal zo maar ingeleverd bij GJS, de spits kapte en draaide door de defensie van Meerkerk en liet Terry kansloos 1-2! Tijd voor de thee dus, of toch niet? Diep in de blessuretijd van de eerste helft verdubbelde Meerkerk alsnog de marge, na een wereldbal van Hakkiem zette Beun Kipbonk vrij voor het doel 1-3!

In de rust keken de mannen van Meerkerk elkaar nog eens diep in de ogen aan, 1 ding was zeker hier moest en zal gewonnen worden waren de uitspraken van de leiding. Met Filipijn Nick den Braven aan de zijlijn als extra support kon het natuurlijk niet meer mis gaan. Rico toonde zijn gooi kunsten weer, Chris en Jesper zorgde voor rust in de defensie en gelegenheids-back BoomBoom Dekker liet er niemand langs komen. In de 2e helft gebeurde er verder weinig bijzonderheden. Beun en Jacco hadden er beide nog een paar konden maken maar spaarde de keeper van GJS. Wanneer zelfs Terry begon tijd te rekken wist ook GJS het hier valt niks meer tegen te halen, in de laatste minuut van de wedstrijd kwam er dan toch nog een 4e goal voor Meerkerk een afstandsschot van Jelle werd niet goed weggewerkt door de keeper en Hijkie bleef ijskoud en kon hier van profiteren 1-4!

Al met al werd er prima gevoetbald en was er een dik verdiende overwinning voor Meerkerk. Na de wedstrijd werden de mannen beloont met voldoende bier en hapjes. Volgende week spelen we thuis en is Herovina het volgende slachtoffer!!

Groetjes,

Mollie.