Brakel 3 - SV Meerkerk 4

Jelle Timmer (scrimmage)
Dylan Jacobs (intikker)

23 maart 2019 14:30

Zaterdagochtend, het luide tromgeroffel klonk weer in de appgroep. De aanvoerder begon de #matchday weer zoals gewoonlijk met zijn donderspeech om ons allen weer op te laden voor de wedstrijd in Brakel. Na de vele verhalen uit het verleden over wedstrijden bij Brakel hadden we voor de zekerheid onze zwembroeken meegenomen om in het ergste geval nog een wedstrijdje waterpolo te houden. Gelukkig viel het reuze mee en konden we op een strakke grasmat gaan voetballen.

Hans begon, nadat hij de enige boetepot van de dag had gepakt omdat hij wel het pondje had genomen (en gemist), met de opstelling: Terry, Cops, Chris, Bonkie, Mollie, Boom-boom-Dekker, Hijkie, De-kleine-Generaal, Jelle, Martsen en Jacco. Op de bank zaten Remco, Niels, Niek en weer eens aanwezig onze Defensie militair Arjan Kon! Scherp beginnen, goed communiceren en zorgvuldige overspelen was onze tactiek.

De warming-up verliep helaas niet geheel vlekkeloos, bij onze 'bijna' minst gepasseerde keeper van Meerkerk schoot het in zijn kuit en zou dus sowieso de 0 houden deze wedstrijd. Rico nam zijn plaats onder de lat in om er voor te zorgen dat we zeker de 0 zouden houden en Niels stond hierdoor linksback.

De wedstrijd begon, Meerkerk trapte af. De tactiek werd zo goed mogelijk gehandhaafd, maar na zo'n 5 minuten ontbrak het een klein beetje aan scherpte in de defensie en moest er een corner weggegeven worden. Door een rake kopbal kwam Brakel toch op een 1-0 voorsprong. Allen moesten weer scherp gesteld worden en we gingen weer voor de aanval. Na een aantal kleine kansen was het toch onze buffelaar Niels die over de linker flank voor de zoveelste keer opstoomde en een puike voorzet op de inlopende Jelle gaf. Een schamp tegen de bal was voldoende om de keeper van Brakel te verschalken en het stond 1-1!
Nog ongeveer 10 minuten spelen tot de rust. 5 minuten voor tijd kam daar uit het middenveld een prachtige steekbal op Martsen die met zijn snelheid alleen nog maar gevloerd kon worden. Vrije trap randje zestien en een gele kaart voor de Brakel verdediger. Wij herinneren ons allemaal die kanonskogel van Bonkie nog bij Everstein, dus nam hij positie achter de bal om deze weer eens binnen te rossen, helaas ging deze poging jammerlijk naast.

Rust, Brakel liet merken al helemaal gesloopt te zijn, dus dat beurde ons op om de tweede helft er vol overheen te knallen. Arjan Kon nam de plaats van Rick in als voorstopper en Remco kwam voor Martsen er in de spits bij.

Na 5 minuten spelen was het eindelijk onze beurt om op voorsprong te komen, een strakke voorzet van rechts van Jelle werd verkeerd ingeschat door de keeper en belande bij de tweede paal waar Dylan scherp stond en de bal met wat millimeterwerk binnen kon tikken, 1-2.
Brakel hield nog een tijd stand, we konden de huid van de beer nog niet verkopen voordat deze geschoten was.
Na een kwartier in de tweede helft was Dekker jammerlijk te laat bij het proberen te veroveren van de bal. Bij deze sliding raakte hij per ongeluk de enkel van zijn directe tegenstander. Direct verontschuldigde hij zich, zoals een sportief voetballer dat doet. Maar nog op de grond liggend stoven er twee spelers van Brakel op af om hem een lesje te leren, Luidkeels 'Sorry, sorry, sorry' mocht niet baten. Gelukkig hadden we onze eigen vredestichter een keer bij ons, A-kon, die hiervoor weken op trainingen en missies was geweest en kon het grondgevecht met gemak sussen. Er werd vrede gesloten, handjes geschud en we konden door.
5 minuten later kwam Brakel er wonderbaarlijk uit en kwam er een voorzet van rechts die aardig keurig en hard werd ingekopt. Met een katachtige reflex tikte Rico de bal weg en liet dat duidelijk merken door zijn woeste oerkreet. Dat was ook het omslagpunt om er overheen te denderen.

De gemiste 1 op 1's van Remco kon hij gelukkig compenseren door een goede voorzet af te leveren op Martsen die de bal daarmee keurig kon binnenlopen, 1-3.
Niek was inmiddels ook in het veld gekomen en draafde vrolijk over de rechterflank. Even later ontfutselde Hijkie de bal bij een speler van Brakel en zijn rush kon beginnen. Rustig door het midden lopend kon hij de bal perfect klaar leggen voor zijn linker voet om vervolgens de 1-4 in het netje te leggen.

Kort daarna was de bal weer in het bezit van Remco die ietwat te hardhandig van de bal gezet werd. Voordeel werd toegepast en de bal kwam bij Bonkie uit, hij kon afleggen op Hijk die er ook goed voor stond, maar hij had net al gescoord, dus prikte Rick deze bal er zelf in, 1-5.
Om de uitslag volledig te maken en de 3 punten definitief en zeker in de tas te hebben om mee naar huis te nemen gaf Niek nog een voorzet op Martsen die de 1-6 op het scorebord zette.
Niet veel later begon de scheidsrechter (en de rest) dorst te krijgen en was het einde wedstrijd en tijd voor bier!
3 punten in de pocket en nu maar eens kijken of ze aanstaande zaterdag nog durven.
X Jacco.