Almkerk -Meerkerk

9 november 2019 14:30

A (Arie) Verwoerdt

Zaterdag 9 november

De eerste serieuze wedstrijd van meerkerk 5 stond op het programma. De wedstrijd tussen de nummer 1 (wij) en de nummer 2 (almkerk)

1e helft

De eerste helft was een mooie potje om aan te zien. Kansen gingen over en weer en beide partijen waren aan elkaar gewaagd. Toch is het meerkerk 4 die de score opent door een mooie counter. Na deze doelpunt ging almkerk flink druk zetten. Ze kregen veel kansen op doel waarvan zelfs 1tje op open doel! Deze werd gelukkig over geschoten. Niet veel later kreeg almkerk een vrije trap. De halve voorzet werd door iedereen gemist en glipte zo het doel in. Gelukkig was het hier rust.

2e helft

De 2e helft kon terry helaas de wedstrijd niet meer hervatten. Rico ging op doel voor terry en beun mollie william kwamen erin. De eerste 20 minuten was het meerkerk 5 wat de 2e helft domineerde. Helaas kwam er na een half uur de vermoeidheid aan pas. Almkerk begon steeds sterker in het spel te komen. Zo sterk dat coen een speler hardhandig moest stoppen. Helaas resulteerde dit in een gele kaart. Met 10 man werd het moeilijk tegen het vurige almkerk. Maar naar een goede counter kreeg Jacco een penalty mee. Kipbonkie schoot deze strak door het midden en zag deze het doel in gaan. Van verbazing gleed hij op de grond, we staan 1-2 voor!. Vanaf dat moment knapte er iets bij Almkerk. Het voelballen werd meer knokken en we moesten vechten voor onze punten. Maar de scheids zag de bui al hangen en floot de wedstrijd af!! Gewonnen!

Met een strijdbaar meerkerk 5 hebben we belangrijke punten binnen gesleept tegen de nummer 2 uit onze competitie. Volgende week komt Hardinxveld en als we deze dan winnen dan staan we nog sterker op de nummer 1 positie. Volgende week dezelfde instelling als afgelopen zaterdag en dan gaan we ze inpakken.