SV Noordeloos 5 - SV Meerkerk 5

SV Noordeloos 5

Geert Keppel (kopbal)

23 november 2019 14:30

Het was een gure, kille zaterdag en Noordeloos 5 stond op het programma. Op papier niet de sterkste tegenstander, al betekent dat niet dat we dat op onze sloffen kunnen winnen, of om in de voetbaltermen te blijven, met dozen nog om de schoenen..

Onze rots in de branding en getergd om weer eens echt de ‘nul’ te houden stond Terry op doel. Bij gebrek aan onze aanvoerder en libero Chris kreeg Kipbonk-Rick daar de voorkeur om alles hermetisch dicht te houden, samen met William op de voorstopper. De aanvallend ingestelde backs waren Nick en Mollie. Terug van weggeweest werd Ernst-Jan van der Padt op verdedigend gezet en Coen Janssen op aanvallend. Links startte Hijkie en rechts Jacco. In de spits vandaag Mark en onze kersverse debutant Jesse van Putten. De bank werd warm gehouden door Hans en Erica, gezamenlijk onder een lekker warm dekentje.

Na een sterke speech begonnen we aan de eerste helft. Gelijk bleek dat hier wel wat te halen viel, want na 5 minuten waren er al verschillende kansen die helaas naast de goal belandde. Noordeloos werd overrompelt. Gelukkig was daar de 0-1 na een puike steekpass van Mark op ons Hijkie die de keeper met een suf wippertje wist te verschalken. Nu nog 2 keer scoren om die gemiste pingel van vorige week te compenseren. Na dit doelpunt werd ons spel nog een stuk aanvallender, maar helaas zonder resultaat, te veel naar binnen, geen tikkie meer breed. Een beetje chaotisch. Zelf de backs stonden hier en daar als vleugelaanvallers mee te doen. De bekende zin: ‘Wat zijn we hier nou allemaal aan het doen!’ van onze fanatiek vlaggende generaal schalde over het veld. Het had dit keer geen effect. Noordeloos kreeg zelfs nog een 100% kans. Als deze niet hopeloos overgeschoten werd én afgevlagd had het zowaar 1-1 kunnen staan…

In de rust werden er diverse wissels doorgevoerd. Dylan, Rico, Jesper en Geert betraden het veld. Hans en Remco hielden nog een donderpreek in de kleedkamer om duidelijk te maken dat het balletje ook best eens breed of terug kan.

De tweede helft startte vol overtuiging. En al gauw lag de 0-2 in het netje. Een goede steekbal van Jesse leverde een doelpunt voor Steehouder op! Kort daarna mocht Jesse voor zijn debutantengoal tekenen en was het 0-3. Ook Jesper mocht nog voor een doelpuntje tekenen en werd het de 4e van de middag. Noordeloos kwam niet meer in hun spel en Meerkerk deed wat hen opgedragen was in de rust, rust houden, balletje breed. Dit resulteerde uiteindelijk in de 0-5. Een hoekschop van rechts werd via de brede borstkas van Geert het doel ingewerkt. Nu weten we allemaal dat niemand daar langs komt, zelfs de bal dus niet! De 0-6 kwam weer op naam van Jesper. Bas die alles via de app op de voet volgde door onze verslaggever te plaatse Chris, voorspelde al dat Jesper de wedstrijdbal wel eens mee zou mogen nemen, mocht hij zijn derde maken. 10 minuten later was het zover. Een grandioze voorzet van Mollie vanaf rechts werd door Jep in één keer op de slof genomen en hiermee tekende hij voor zijn officiële hattrick! De bal mee naar huis nemen zat er helaas niet in, maar een mentale overwinning is het zeker wel.

Met deze wedstrijd in ons achterhoofd, en zeker de tweede helft meenemend staat GJS uit volgende week op het programma!

Jacco