SV Meerkerk heeft weinig te duchten van De Alblas

De Alblas 1

21 september 2019 14:30

Peter van der Zwan sr.

MEERKERK • Op het nieuwe complex De Burcht was gastheer SV Meerkerk, met 3-0, duidelijk een maatje te groot voor opponent De Alblas.

"Het zat er vandaag niet in. Meerkerk was beter en had meer balbezit, zonder echt overdreven veel kansen te krijgen. Wij creëerden nog minder en leden een verdiende nederlaag", aldus De Alblas-trainer John den Dunnen, die volgende week met zijn manschappen op eigen terrein tegen buurman Alblasserdam speelt.

Lijn doortrekken
"Vorig jaar hebben we iets bereikt, nu moeten we proberen die lijn door te trekken om verdere stappen te maken. En dat lukte vandaag prima", zag coach Gerrie Schaap van het winnende SV Meerkerk.

Een goede combinatie tussen Thijs van Klij en Sander Slomp werd uitstekend afgerond door Melvin van den Heuvel; 1-0. "We verzuimden nog voor rust uit te lopen naar een grotere tussenstand. In de gelijkwaardige tweede helft deden we dat met twee keer Daan van der Leun wel. Ondanks zware blessures van Michael Looijen en Theo van Zessen ziet het er leuk uit voor SV Meerkerk."

verslag:Regio Voetbal