SV Meerkerk trekt goede lijn door met winst op FC Perkouw

Sander Slomp (schot)

8 februari 2020 14:30

Adrie Schot uit Poortvliet

MEERKERK • SV Meerkerk kwam snel op 2-0 tegen FC Perkouw en hield die stand vast tot het eind. Na de winterstop loopt het daarmee prima voor de mannen van Gerrie Schaap: tien punten uit vier duels.

"Ik ben trots op hoe het elftal het nu doet", gaf de oefenmeester dan ook aan. Zijn ploeg kwam al snel op 2-0 door treffers van Sander Slomp en David Versluis. "Daarna gaven we wel het heft uit handen, maar gelukkig konden zij niet echt gevaarlijk worden."

Na een tweede gele kaart voor een speler van FC Perkouw speelde SV Meerkerk het goed uit.

Zaterdag 15 februari 2020 speelt Meerkerk een uitwedstrijd in en tegen Lekkerkerk we beginnen om 14:30 uur

Gebrek aan scorend vermogen breekt FC Perkouw ook in Meerkerk op.

FC Perkouw leed in en tegen Meerkerk een 2-0 nederlaag.

Christian Schrader verzuimde in de tweede minuut de Perkouwenaren op voorsprong te zetten, toen hij alleen voor de Meerkerkse doelman verscheen. Kort daarna kwam de thuisclub na Perkouws balverlies op voorsprong. Een van richting veranderd schot vergrootte de marge.

,,We waren niet de mindere," maar het zit ons in uitwedstrijden niet mee," aldus FC Perkouw-trainer Frans Schaap. ,,We kregen best kansen op de aansluitingstreffer, maar het scorend vermogen van mijn ploeg is laag. Het laatste half uur speelden we met tien man na de tweede gele kaart van Arie Plug."

verslag Regio-Voetbal