Meerkerk weer onderuit!!!

3e klasse C

14 december 2019 14:00

H.den Hertog

Meerkerk: In de laatste wedstrijd voor de winterstop deed SV Meerkerk geen goede zaken. SV Lopik zegevierde overtuigend met 0-3.

"We zitten niet in onze allerbeste fase, een overwinning zou welkom zijn. Maar helaas, we waren vandaag op drie cruciale momenten niet goed bij de les. Lopik wel en bovendien was deze best aardig voetballende ploeg iets slimmer in het spelen tegen de wind", aldus SV Meerkerk-trainer Gerrie Schaap.

"Het is nu zaak uit de schorsingen te blijven en blessurevrij te zijn. Na de winterstop wacht op 18 januari een belangrijke wedstrijd tegen Schelluinen, we moeten uit die onderste zone vandaan zien te komen."

Dit was de laatste wedstrijd dit jaar we gaan ons nu opmaken voor de Proxsys Cup in de Oosterbliek in Gorinchem.
Voor de competitie spelen we weer op zaterdag 18 januari 2020 uit bij Schelluinen.

SV Lopik pakt de punten

MEERKERK • SV Lopik pakte in en tegen Meerkerk dankzij de 0-3 zege drie belangrijke punten en verstevigde zijn middenmootpositie.

Na drie nederlagen op rij was het elftal van Bertus van Schaik toe aan een broodnodige zege. De Lopikenaren hielden de ruimtes tussen de linies klein en gaven nauwelijks kansen weg. SV Lopik kreeg wel goede mogelijkheden op een treffer. Abdel Tufi kopte raak op aangeven van Melvin Lamens. Ardy de With en Reda Reddam verzuimden daarna de marge te vergroten.

In de tweede helft werd de thuisclub een paar keer gevaarlijk, maar SV Lopik nam weer snel het initiatief. ,,Organisatorisch stonden we goed en we wisten dat we ruimte zouden krijgen," aldus Van Schaik. ,,De With schoot raak na een voorzet van Jordy Keja en Abdel Tufi had het laatste woord in deze sportieve wedstrijd."

verslagen:Regio Voetbal