SV Meerkerk 5 - Peursum 4

Peursum 4

Lennart Hijkoop (intikker)
... (intikker)
Jessy van Putten (vrije trap)
... (intikker)

7 maart 2020 14:30

Daar waar we op vrijdagavond nog 18 spelers hadden bleek dat we zaterdag toch maar 2 wissels hadden. Enkele half fitte spelers sloegen over, en er waren verschillende die wel een helft wilde fluiten omdat er ook nog geen scheidsrechter was. Dank allen daarvoor! Uiteindelijk was het Terry die de wedstijd zou leiden en daardoor stond Rico onder de lat. Verder bestond de verdediging uit Bas, Rick, Jesper en Nick. Het middenveld werd belopen door Niek en Beun op de flank en het centrale duo door Hijkie en Padt. Voorin waren Mark en Jacco gepositioneerd. Op de bank begonnen Jesse en Marien.

De eerste helft verliep vrij vlekkeloos, na zo’n 10 minuten spelen had Lennart (Hijkie red.) de 1-0 al op de slof liggen en met een droge knal verschalkte hij de keeper. Niet lang daarna was het Bas die over de linkerflank raasde en een voorzet enigszins recht op de keeper af schoot. Beduusd als deze was kreeg de bal niet direct klemvast waardoor Hijkie, die doorgelopen was, de bal feilloos kon intikken, 2-0. Helaas ging de sprint die Bas aflegde voor deze voorzet niet in de koude kleren zitten en moest hij na toch wel 25 minuten het veld ruimen. ‘De adem wilde wel, maar de beentjes niet’ Aldus Bas. Nick schoof naar links en Jesse kwam er op de rechtsback in.
Langs de zijlijn waren ook verschillende supporters. Zij probeerden hun meesters tegen elkaar in het harnas te jagen. Het had helaas geen zin om: ‘Hup meester Christiaan!’ te roepen, meester Jesper stond voor met 2-0!
Uiteindelijk gingen de beide ploegen de rust in met een 3-0 voorsprong voor Meerkerk, mede mogelijk gemaakt door een fraai afstandsschot van Beun.

De tweede helft startte Marien op rechtsback en schoof Jesse door naar de spitspositie. Mark nam plaats op de bank. Het begon allemaal wat onrustiger, Meerkerk speelde tegen de wind in en dat is toch wat lastiger voetballen. De linksbuiten van Peursum kon plots doorlopen waardoor de 3-1 op het bord verscheen. Gelukkig kende de uitmuntend fluitende scheidrechter niet lang daarna een vrije trap toe aan Meerkerk, randje zestien. Met de wind tegen en rechtspoot Jesse wilde hij de bal wel eens nemen. Een hard en hoog schot deed de bal door de wind vlug dalen en belande zo prachtig in de kruising en de marge was weer 3, 4-1. Niet lang daarna kon Meerkerk weer juichen. Na een voorzet belande de bal op randje zestien voor de voeten van Padt, normaal gesproken weet hij hier wel raad mee en vandaag ook en de 5-1 was een feit. De wedstrijd ging verder en even later was het Jesper die wat door mekkerde op de arbitrage over een vermeende overtreding, hierdoor kon Peursum er gemakkelijk uitkomen en zetten ze de 5-2 op het bord. Gelukkig is ‘meester Jesper’ geen ‘leerling Jesper’ meer want aan zo’n niet luisterende leerling zou je niks hebben gehad.
Peursum probeerde nog wat spanning in de wedstrijd te brengen door de 5-3 nog te maken, maar daar was niet veel tijd meer voor. Dit was dan ook de eindstand.

Volgende week Noordeloos thuis!

Groeten Jacco