Een mooie afsluiting van het bekervoetbal !

SV Meerkerk MO17-1

Kozakken Boys MO17-1

12 september 2020 10:15

Zaterdag, 12 september 2020, om 10.15 uur
sv Meerkerk MO17 - Kozakken Boys MO17

6C781B61-B9D1-4293-8F83-7E12E868DB01_1_201_a.jpeg

Vandaag stond de laatste wedstrijd van de poule-fase voor de beker op het programma.
De tegenstandanders van vandaag waren de meiden van Kozakken Boys Mo19 uit Werkendam.

Deze tegenstande is bij ons wel bekend omdat we daar vorig seizoen ook 2 x tegen gespeeld hadden. In Werkendam werd het toen 8-0 voor Kozakken Bopys en waren wij helemaal kansloos. Thuis op ons nieuwe sportpark de Burcht werd het, na een spannende wedstrijd, 2-2 waarbij aangetekend dient te worden dat Kozakken Boys toen de winst eigenlijk ook verdiend had.
Met deze informatie in ons achterhoofd en het mooie weer en prachtige veld (met ECHT gras) beloofde het dus een mooie
(wed-)strijd te gaan worden.

De eerste helft ging het spel heen en weer waarbij wij probeerden ons eigen spel te spelen. We probeerden van achteruit het spel op te bouwen om zo tot aanvallen te komen. Soms lukte dat aardig maar vaak ook ging dat helemaal mis. Gelukkig werd dat door de " voorwaartsen"  van Kozakken Boys niet afgestraft. Het leverde wel spannende momenten voor beide doelen op. Wij hadden misschien wel de meeste en beste kansen maar ook Kozakken Boys heeft dus hun kansen gehad. Het duurde tot ongeveer de 30e minuut toen wij een mooie aanval vanaf links voor het doel van Kozakken Boys konden binnen werken. Hierna werd er niet meer gescoord en gingen we dus met een verdiende 1-0 de rust in.

In de rust gaven de meiden zelf aan dat we best aardig aan het voetballen waren maar dat we wel zuivderder met de passes om  moesten gaan.
Toen wij aangaven dat er meer met elkaar gepraat moest worden en zorgvuldiger met de kansen om moesten gaan konden we aan de 2e helft gaan beginnen.

We kunnen gerust zeggen dat de 2e helft helemaal voor ons was. Het spel was vooral van achteruit goed verzorgd en bij vlagen liep de bal lekker binnen de ploeg. Op deze manier werden er ook weer div. kansen gecreëerd, die helaas nog niet verzilverd werden. Wanhopig werden we nog niet maar we moesten wel denken aan de wedstrijd van vorige week .... Toen creëerden we ook veel kansen, waren we beter maar verloren we uiteindelijk wel de wedstrijd.
Gelukkig lieten we het vandaag niet zo ver komen maar werd er nog 2 x gescoord. Eén keer werd er netjes met een afstandschot (na een goede combinatie) gescoord en het laatste doelpunt werd gescoord na goed doorxzetten toen het al leek dat de aanval voorbij was.

Uiteindelijk een ruime, goede en verdiende overwinning. We kregen ook de complimenten van de trainer van de tegenstanders die ons een echt team vond en hij vond ook dat de overwinning van vandaag ruim verdiend was.

We weten nog niet hoe we geëindigd zijn in de poule omdat bij het schrijven van dit verlsag de uitslag van DVVC tegen TSC nog niet bekend is.
Bij een kleine winst van TSC zouden we zo maar de poule wel eens gewonnen kunnen hebben :) Even afwachten dus nog !

We willen de meiden dan ook weer een compliment maken voor de inzet en de manier waarop er vandaag gevoetbald is.

Volgende week begint de competitie en spelen we thuis tegen ..... Kozakken Boys. Dezelfde locatie, dezelfde tijd en dezelfde tegenstander.
De meiden zouden het leuk vinden als jullie hen (weer) komen aanmoedigen. Hierbij dus de uitnodiging om zaterdag, 19 september 2020 om 10.15 uur aanwezig te zijn bij de wedstrijd: sv Meerkerk MO17 - Kozakken Boys MO17.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver