We zijn los ..... !!

TSC MO17-1

Samara Groeneveld (afstandschot)
... (solo)
Sanne den Besten (afstandschot)

29 augustus 2020 10:15

Zaterdag, 29 augustus 2020, 10.15 uur
Sportpark " de Burcht"
sv Meerkerk MO17 - TSC MO17

Vandaag stond de eerste wedstrijd voor sv Meerkerk Mo17 op het programma.
We zijn benieuwd hoe ons jonge team het zou gaan doen in de beker en competitie voor MO17 - teams.
Eind vorig seizoen hebben we namelijk de moeilijke beslissing moeten nemen om met ons jonge team toch naar de MO17 te gaan om zo zoveel mogelijk meiden binnen sv Meerkerk aan het voetballen te kunnen houden. Het was geen makkelijke beslissing maar uiteindelijk gingen er toch 15 meiden met ons deze uitdaging aan. Vandaag stonden we echter maar met 13 meiden aan de start omdat 2 meiden later toch een andere keuze hebben gemaakt. Dit seizoen gaan we dus met 13 meiden van start. We hopen dat er gedurende het seizoen nog meiden bij komen :)

Deze eerste wedstrijd was ook meteen een serieuze test voor onze meiden, namelijk de eerste wedstrijd in de poule-fase voor de KNVB-beker.
We zitten in een poule met TSC (Oosterhout), DVVC (Dongen) en Kozakken Boys (Werkendam). En vandaag kwamen dus de meiden van TSC uit Oosterhout op bezoek.

We hebben voor de wedstrijd bij de meiden aangegeven dat het, gezien onze gemiddelde leeftijd en lengte, het een fysiek zwaar jaar gaat worden. Maar daar moeten we ook mee om kunnen gaan; we moeten dus slimmer dan onze tegenstanders zijn. Achterin zullen we de duels "gewoon" aan moeten gaan, maar op het middenveld en voorin zullen we de duels uit de weg moeten gaan en het vooral voetballend op moeten gaan lossen. Voetballen is meestal onze sterkste punt, dus daar zullen we het ook dit seizoen van moeten hebben.
De meiden van TSC waren niet veel groter dan onze meiden maar ze waren wel wat fysieker (ingesteld). Zonder dat het hard of gemeen was. Het werd gewoon een sportieve wedstrijd.

De eerste helft golfde het spel heen en weer en waren er aan beide zijde wat kansen. Het duurde tot ongeveer de 20e minuut voordat we op voorsprong kwamen. Een afstandschot van onze zijde werd door de keeper van TSC niet goed verwerkt en verdween tegen de touwen. Maar ook deze doelpunten tellen :)
TSC bleef gevaarlijk met aanvallen, meestal via de rechter zijde. Hier hadden zij hun beste speelster staan die iedere keer voor dreiging bleef zorgen. Zo ook een paar minuten voor de rust. De rechtsbuiten van TSC werd weer eens diep gestuurd en was sneller dan onze achterhoede. Met een bekeken schot in de korte hoek wist zij vervolgens onze keepster te verschalken waardoor de staand 1-1 werd. Met deze stand gingen we ook rusten.

De tweede helft begon met een sterker TSC. Maar na ongeveer 15 minuten namen onze meiden het over en aanval na aanval ging richtingTSC-doel. Het leek zo'n wedstrijd te worden dat de bal er niet in wilde gaan. De paal en de lat stonden een doelpunt in de weg en het leek een 1-1 eindstand te gaan worden. Maar het mooiste werd bewaard tot echt de allerlaatste seconde. Van links werd onze spits aangespeeld, die de bal eerst rustig onder controle bracht, wegdraaide bij haar persoonlijke tegenstander en vervolgens weergaloos de bal in de lange hoek in de kruising schoot ! De scheidsrechter liet nog aftrappen maar floot daarna meteen voor het einde van de wedstrijd.

We kunnen dus zeggen dat onze vuurdoop in de wereld van de MO17-elftallen geslaagd is.
Dat het voetballend beter kan en moet, weten we.... En dat het fysiek zware wedstrijden gaan worden, weten we ...
Maar dat is voor vandaag verder niet aan de orde. Alleen maar complimenten voor onze meiden voor dit mooie begin van het seizoen 2020-2021.

Volgende week spelen we om 10.00 uur in Dongen tegen de meiden van DVVC MO17. Zij hebben hun eerste bekerwedstrijd met 4-1 gewonnen van de meiden Kozakken Boys. Uit betrouwbare bron hebben we gehoord dat DVVC een heel fysieke ploeg is.
M.a.w. : Alle hulp en ondersteuning is welkom !

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver