Valse start voor SV Meerkerk 3

Leerdam Sport'55 3

... (penalty)

19 september 2020 14:30

Na een zeer lange voorbereiding ivm het coronavirus met een oefenwedstrijd en 3 succesvolle bekerwedstrijden stond vandaag de eerste competitiewedstrijd op het programma. Onder een warm zonnetje spelen we tegen Leerdam sport 3. De selectie is enigzins gewijzigd t.o.v. van vorig seizoen. Zo zijn Brian Vink, Chris Herwig, Rick Kruijswijk, Tube en op de valreep ook Lex Kramers aan de selectie toegevoegd ter vervanging van een aantal gestopte spelers. Vandaag zijn om diverse redenen 8 spelers afwezig.

We beginnen de warming-up op het hoofdveld van Leerdam. In vergelijking met ‘de burcht’ is zowel het sportpark als het veld troosteloos te noemen. Veel kuilen, een gesloopte tribune en hoog gras op bepaalde delen van het veld. Bij de warming-up lijkt het er al op dat Leerdam 3 niet helemaal Leerdam 3 is, maar diverse spelers van Leerdam 1 dan wel 2 heeft opgesteld. We konden aan de bak, dat was wel duidelijk.

De beginfase stonden we direct onder druk waarin met name Leerdam via onze rechterflank steeds gevaarlijk werd. Met kunst en vliegwerk en goed keeperswerk van Lex en wat geluk bleven we overeind. Met name het middenveld van Leerdam was technisch erg vaardig en beschikte over veel loopvermogen. Het was al snel duidelijk dat Meerkerk vandaag in de counter moest toeslaan. Het lukt met name het laatste kwartier om wat speldenprikjes uit te delen. Zo is het 2x Nol die 2x door Boer aan het werk gezet wordt en vanuit buitenspelpositie scoort en bijna een prachtig doelpunt scoort uit een moeilijke hoek. Net op het moment dat we iets meer controle over de wedstrijd krijgen is er een zeer vervelend moment voor Meerkerk maar  het bijzonder voor Tommie. Tommie sprint richting het strafschopgebied en stapt in een kuil. Een harde schreeuw en een pijnlijke knie is het gevolg. Onderzoek zal moeten uitwijzen hoe snel we Tommie weer op de voetbalvelden zullen zien. Beterschap Tom!

We bereiken de rust zonder tegengoals en daar zijn we niet ontevreden over. De 2e helft staat het goed en op wat kleine kansjes na wordt Leerdam in eerste instantie niet gevaarlijk. Het lukt echter ook Meerkerk niet echt om gevaarlijk te worden. Een aanval vanaf rechts lijkt daar verandering in te brengen. Het is Boer die vanaf de rechterkant de bal richting Ruud Vink krijgt. Ruud wordt vastgehouden net op het moment dat hij wil schieten en wanneer iedereen verwacht dat de scheidsrechter een penalty voor Meerkerk verwacht wuift hij het weg. Tot nu toe had de scheidsrechter ook niet altijd eerlijk gefloten, maar dit ging vaak om mogelijke overtredingen van Meerkerk op onbelangrijke plekken. Dit was een cruciaal moment ongeveer 15 min voor tijd, echter het mocht niet zo zijn. Iedereen maakt fouten, maar helaas blijkt het niet een foutje maar had de scheids bedacht dat Leerdam sowieso moest winnen vandaag. Een speler van Leerdam wordt binnen de 16 aangespeeld en probeert weg te draaien bij Bassie. Er is licht contact en de speler van Leerdam gaat gewillig liggen. De scheids wijst naar de stip tot grote frustratie van Meerkerk. Het was in 80 min niet gelukt ondanks de versterkingen om op een normale manier te scoren dus dan maar zo moet hij gedacht hebben. De bal ging erin en Meerkerk moest in de achtervolging. De meeste spelers waren behoorlijk moegestreden, maar toch lukt het nog om er een slotoffensief uit te slepen. Een mooie aanval via Jos en Boer geeft Rick een uitgelezen kans om de gelijkmaker binnen te schuiven. De bal gaat net langs de paal. Ook Bassie krijgt uit een corner nog een schotkans maar de keeper staat met geluk op de goede plek. Leerdam had vandaag duidelijk het beste van het spel alleen de manier waarop het verlies tot stand kwam was erg frustrerend.

Volgende week spelen we om 12:00 uur tegen Heukelum.