SV Meerkerk 5 - GJS 7

GJS 7

3 oktober 2020 14:30

Vandaag zaterdag 3 oktober staat deze wedstrijd op het schema. Kunnen wij onze reeks overwinningen zowel in de beker als in de competitie voorzetten en onze gedeelde koppositie behouden?

Na het aanscherpen van de ‘Corono-regels’ zat er donderdagavond al geen borrol meer in na de training en hebben wij ook vandaag na de wedstrijd “De Burcht” direct verlaten.

Na enig gerotzooi met de selectie, het afgeven van Jesper en Beun aan de Veto’s en wat afwezige geblesserde/werkende spelers hebben we vandaag 14 stuks op het papier genoteerd. Hierbij ook dank aan de twee spelers die hun vaste team hebben verlaten om met ons mee het veld op te gaan. Jesse en Marvin, deze laatste genoemde noteert inmiddels zijn 2de volle wedstrijd voor Meerkerk 5 en lijkt al bijna een vaste waarde!

Na een stevige toespraak aan de rand van het veld van onze leider Hans werd vermeld dat ‘onderschatting’ ons vandaag op de loer lag, GJS stond momenteel nog met 0 punten in de ranglijst genoteerd.

Het was kort voor de wedstrijd nog even snel schakelen voor het leiders duo “de Den Bravens” onze Beer van de Burcht moest tijdens de warming up zijn handschoenen al uittrekken i.v.m. een terug kerende schouder blessure, Jesper was al bijna onderweg naar huis na zijn wedstrijd met de Veto’s maar nam zonder twijfel de taak van Goalie over. Hiernaast stond ook de naam Mark in de voorhoede op papier vermeld, tijdens het opnoemen van de opstelling kwam het duo er alleen achter dat deze helemaal niet aanwezig was, snel werd de schakeling gemaakt en Coen op deze plek gezet.

De Opstelling:    Jesper (Goalie) – Bert – Judas – Marvin – Nicky – Mollie – Jesse – Jacco – Geert – Coen – Dennis                  Wissels: Dylan – Niek - Hijkie                     Scheids: Chiel

Pers: Erica, Lukinho (laatste genoemde momenteel nog geblesseerd aan zijn linkse boven been op een specifiek plekje…)

In de regen ging vandaag om 14:30 de wedstrijd van start. Na een sterk eerste kwartier van GJS onstond uit wat combinatie spel van de rood-witte het eerste doelpunt voor GJS. Na het vallen van het tegendoelpunt begonnen wij wat meer los te komen en meer in het spel te komen, na wat diepe steekballen en wat losse flodders rond het 16 meter gebied mocht het ons niet lukken om de bal in het net te krijgen. In de laatste minuut kwam er nog een tegen aanval van de rood-witte en belande de bal in de voeten van de rechts buiten die het 16 meter gebied in dribbelde, Bert liep zij aan zij en gaf zo hij zelf zei ‘zonder te raken’ en schouder duw en de speler ging naar de grond.. PENAL! De bal werd vanaf 11 meter in rechtse hoek geschoten, hoewel jesper dezelfde hoek koos kon hij deze bal niet keren. 0-2 werd genoteerd en het rust signaal klonk direct.

De tweede helft: Hijkie kwam erin voor Jacco op 10, Dylan kwam erin voor Judas op 3, Bert ging eruit, Mollie zakte een linie naar de Back en Niek kwam erin als Links mid. Ondanks de 0-2 achterstand begonnen we met de overtuiging voor het maken van de 1-2 om daarna op gelijke hoogte te komen.

Er werden meer en meer kansen gecreëerd, onze Geert raakte zelfs 2-maal het aluminium maar dit al mocht niet baten. Na een slordige overtreding op het middenveld werd de bal op 20 meter van het Meerkerkse doel neergelegd door de Rood-Witte, met een gericht schot werd de bal rechts in het net gedraaid.. 0-3. Hierna hebben we het nog geprobeerd om in iedergeval het net te vinden maar helaas mocht dit niet baten. 90 minuten zijn voor bij en het eind signaal klinkt

Helaas onze eerste nederlaag sinds dit seizoen, we blijven positief en pakken volgende week de 3 punten weer!

Volgende week staat VVAC 6 – SV Meerkerk 5 op Sportpark VVAC op de planning.

Hopelijk kunnen we ondanks de gestelde regels i.v.m. het corona virus het seizoen rustig door ballen, stay safe and see you next week!

‘Becko’

*De wedstrijd was een beetje als de foto van Terry aka De Beer van de Burcht