Eerste bekerwedstrijd

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Zaterdag 4 september was eindelijk de dag dat er weer gevoetbald ging worden bij Meerkerk 6. Na bijna een jaar afwezigheid van wedstrijden, maar waar er natuurlijk wel de zomer lang fel was door getraind, konden wij ons eindelijk weer opmaken voor een echt potje voetbal. 's Ochtends trommelde de Capitain ons weer wakker met diverse quotes als: "Vandaag is de dag dat de onverslagen reeks in de beker gewoon weer voortgezet kan worden." En dat is natuurlijk zo. Ook: "Want hier heb je heel het jaar voor getraind" geldt voor de meesten! Je kan wel zeggen, iedereen had er eindelijk weer zin in!

Het was in de kleedkamer wel weer even wennen. De juiste shirtjes met de juiste maten moesten nu weer bij de juiste personen komen. Ook waren er spelers die plots ook om een groter maatje vroegen. Sokken verdwenen, alles kwam weer zoals gewoonlijk bij elkaar, Leider Nick regelde het weer en iedereen zat weer in een compleet tenue te wachten op de opstelling van Hans! De muziek uit, ijzige stilte op wat komen zou: Terry op doel. Links Nick den draver en rechts Bas. Centraal startten Michael en Coen. Links op de flank Luuk en rechts op de flank Jacco. centraal met de punt naar achter Dylan en op 10 ons aller Hijkie. Voorin werden Mark en Floris geposteerd. Dennis en Mollie begonnen op de bank. Capitain Chris zou nog later aansluiten en van het 4e kwamen Nick en Bram nog de 2e helft.

De wedstrijd begon wat aftastend. Na een 15 tal minuten had Meerkerk 6 al 3 corners gehad. De 4e in de rij werd vanaf de rechterkant genomen door Jacco, een streep voor de goal en panklaar op het koppie van Mark, die als een echte pion op de juiste plek gepositioneerd was. Resultaat snoeihard tegen de touwen en 1-0. Beter konden we de wedstrijd niet beginnen.
Helaas niet lang daarna brak Asperen goed uit via hun rechterkant, na een voorzet werd daar ook een nette kopgoal neergezet, 1-1. We lieten de koppies gelukkig nog niet hangen, immers je mag eindelijk weer voetballen, dus lieten we ze maar eens een poepie ruiken. Vele corners kwamen gevaarlijk voor de goal, maar nog zonder resultaat. Na zo'n 25 minuten was het een strakke steekbal van Mark waar Jacco net een fractie van een seconde eerder bij de bal was dan de keeper en zo de 2-1 in het doel prikte. Dit voelde weer als een opluchting, want niet lang daarna was het Hijkie die na een scrimmage de bal voor zijn sterke linkerbeen kreeg en de bal in de verre hoek plaatste, 3-1. Zo gingen wij de rust in. Net voor de rust kwam Chris in het veld voor onze leider Nick, die zijn kruit op vrijdagavond al had verschoten tijdens het bedrijventoernooi.

In de rust werd Bas gewisseld voor Mollie en kwam Dennis erin op links voor Luuk. inmiddels was Chris ook al aangesloten en waren Nick en Bram ook aanwezig.

De 2e helft begon wat rustiger dan de 1e helft. Immers, bij een aantal was de pijp inmiddels leeg en snakten sommigen al naar een ander pijpje. Het was daardoor ook door een counter van Asperen dat zij weer op 3-2 kwamen. Chris was inmiddels ook weer het veld ingekomen voor Coen en Floris en Jacco maakten plaats voor Nick en Bram. Laatstgenoemde startte goed aan zijn invalbeurt want niet lang na zijn entree dribbelde hij het strafschopgebied in en kon zo de bal voorlangs terugleggen, ware het niet dat hij pootje gehaakt werd en de scheidsrechter onherroepelijk de bal op de stip legde. Hijkie trad aan voor zijn tweede van de dag en het was 4-2. Hierna werd de wedstrijd rustig uitgevoetbald. Wat lege pijpjes werden nog gewisseld voor halfvolle en zodoende trokken we de overwinning over de streep en zijn wij nog steeds ongeslagen in de beker! Nu kon er begonnen worden aan de 3e helft met alleen maar volle pijpjes! Op naar volgende week om door te stomen in de beker.

Jacco.