Eerste wedstrijd!!

4235VW
TIENHOVEN ZH
tel. 0183-601827

Onze eerste wedstrijd in de jo8, onze eerste wedstrijd op groot veld en onze eerste wedstrijd met een echte keeper. De trainers hadden donderdag het veld uitgezet met de afmetingen van het veld waarop we zaterdag ook zouden moeten voetballen. Voor de één was dit wel erg groot, en voor de ander kan het veld niet groot genoeg zijn. Dit geeft gelijk de verschillen weer binnen dit team. En dat is mooi om te zien. Het is een mooi team en iedereen heeft zijn eigen kwaliteit. Maar bovenal is het een heel gezellig en leuk team. Plezier en lol maken is dan ook het allerbelangrijkste, maar zodra we aan het trainen zijn, of een wedstrijd spelen, doen we ons best.

Zaterdag dus onze eerste wedstrijd best wel spannend voor sommige. We mochten gelijk uit naar Ameide en gezien de uitslagen van vorig jaar wisten we dat we aan de bak konden vandaag. Vanaf minuut 1 hebben ze gestreden, zoals zij ook hadden beloofd. Vanaf de aftrap speelde we de bal gelijk naar voren en kroop Ahmad onze spits van vandaag tussen twee man van Ameide door en scoorde met een mooi schot de 0-1. Vanaf het begin gingen we er vol tegenaan en dat resulteerde in nog meer doelpunten. Twee stuks van de onverzettelijke Dries, klasse jongen; jij bleef maar gaan. Achterin stond Finn hij zorgde er voor dat niemand erdoor kwam. Hij bleef goed kijken naar de bal en greep hard in als het nodig was. Zodra hij de kans kreeg dribbelde hij mee naar voren en zo kon hij ook nog een doelpuntje mee pikken. Ahmad was op dreef vandaag want hij scoorde nog voor rust zijn tweede en dit werd ook niet zijn laatste van die dag. Ameide scoorde tussendoor ook nog twee doelpunten dus gingen we rusten met 2-5. Ryan stond vandaag op doel en dat deed hij zeer goed, de tweede helft is er geen bal meer in gegaan. De eerste wedstrijd en dan op zo’n groot doel, knap gedaan Ryan. Zoals gezegd scoorde Ameide niet meer de tweede helft, maar wij wel. Stef was een aantal keer dichtbij, maar hij ging er maar niet in. Ook Stef werkte hard de hele wedstrijd en maakte  mooie dribbels. Ook Fausto heeft heel hard gewerkt, hij had de taak op het middenveld en bleef ook maar lopen en dribbelen, ga zo door, jongen. Samen met Fausto stond ook Hamzeh op het middenveld. Hamzeh die vond het misschien wel het allerspannends, maar de glimlach op zijn gezicht toen we eenmaal aan het spelen waren was misschien ook wel het allergrootst. Wat heeft die jongen genoten en goed zijn best gedaan, klasse jongen! Dan de doelpunten; zoals gezegd was Ahmad op dreef en schoot er nog twee in. Maar het laatste doelpunt was de mooiste. Die komt op naam van de kanjer van het elftal, Salomé. Ze ziet er zo lief en schattig uit maar eenmaal in het veld is ze voor niemand bang. Ze kan verdedigen, aanvallen heeft inzicht en heeft een goed schot. Goed gespeeld, meid.

Zoals je kunt lezen hebben we ons dus aan de opdracht gehouden; plezier maken!!

Na afloop heeft Salomé ons nog uitgenodigd om naar de camping van haar opa te komen. Maar na twee uur zoeken denken we toch dat we de naam van de camping verkeerd hebben doorgekregen.

Volgende week thuis tegen Streefkerk om 8.30uur, mis het niet!

BB