Een goed begin is het halve werk !

Peursum MO17-1

SV Meerkerk MO17-1

18 september 2021 10:15

L. Holtslag

Sportpark Peursum
Sportplein 2 C
3381LL
GIESSENBURG

Zaterdag, 18 sepetmber 2021, om 10.15 uur
Peursum MO17 - sv Meerkerk MO17

Vandaag was het begin van de competitie met de uitwedstrijd in Giessenburg tegen de meiden van Peursum MO17.
Vorige week was er (onterecht)  verloren in de bekerwedstrijd tegen Theole uit Tiel. Dus waren onze meiden vandaag er op gebrand om een goed resultaat neer te zetten.
De dag begon echter niet zo best; we misten vandaag 3 meiden. Channan, Esther en Sigi konden om uitèènlopende redenen niet aanwezig zijn en daarom moetsen we dus  met slechts 11 meiden op pad.

We begonnen echter voortvarend aan de wedstrijd en na 12 seconden hadden we onze eerste goal er al in liggen. Na een een schitterende aanval over links kon de bal bij de eerste paal binnen gewerkt worden. Een paar minuten later weer een goede aanval over links en ook deze werd afgerond met een goed doelpunt. We gingen er eens goed voor zitten want dit beloofde een doelpuntenfestijn te worden. Maar .... door een onoplettemdheid van onze keeptser lag de bal er plotseling aan onze kant er in: 1-2. Gelukkig herstelden we ons goed en werd er in de eerste helft nog 3 x door ons gescoord. Hierdoor gingen we met een ruime voorsprong van 1-5 de rust in.

In de rust konden we constateren dat we er een prima eerste helft op hadden zitten. We lieten goed voetbal zien en er werd prima gecombineerd. Hierdoor werden er diverse kansen gecreëerd en wisten we dus 5 x te scoren. Net voor de rust kregen we ook nog goed nieuws van Channan, zij was alsnog onderweg en kon de 2e helft dus nog  mee doen. Hierdoor hadden we dus toch een wissel en konden we in de 2e helft een paar meiden ook  nog even rust geven.

De 2e helft was duidelijk minder dan de 1e helft maar we wisten toch nog 3 x te scoren waardoor we de wedstrijd uiteindelijk met 1-8 wisten te winnen. Ondanks dat de 2e helft minder was wisten we Peursum ver van ons doel te houden waardoor zij in de 2e helft niet èèn schot op ons doel afgevuurd hebben. Dat de 2e helft minder was dan de 1e helft is ook goed te verklaren; de druk was van de ketel en ook het warme weer speelde een rol. Het echte "moeten" was er niet meer :)

Samenvattend: een prima wedstrijd met een prima resultaat. Een mooi begin van de competitie.
Vermeld dient nog te worden dat Roos (na slechts2 trainingen) als nieuw lid meteen voor de leeuwen gegooid moest worden.
Conclusie: dat ze dat prima gedaan heeft en dat ze lekker meevoetbalde. Alleen jammer dat zij in de 2e helft geblesseerd het veld moest verlaten. Beterschap, Roos !!
Als laatste willen we de vader van Rhodé bedanken dat hij vandaag de rol van grensrechter voor zijn rekening wilde nemen. Ook hij werd v oor de leeuwen gegooid en heeft zonder enige ervaring het er goed vanaf gebracht.

Voorlopig staan we op een mooie 1e plaats en dan nu op naar volgende week als we om 10.00 uur op ons prachtige sportpark "de Burchgt" de thuiswedstrijd tegen ASWH MO17 gaan spelen.
Ook zij hebben hun eerste wedstrijd vandaag (met 1-5) gewonnen, dus dat belooft een mooie wedstrijd te gaan worden.
U bent allen uitgendigd om onze meiden aan te komen moedigen.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver