En dat is twee .. !!!

Zaterdag, 4 december 2021, om 10.00 uur
Kozakken Boys MO17 - sv Meerkerk MO17
Sportpark "de Zwaaier"

Vàndaag stond finale nummer 2 op het programma. We mochten in Werkendam aantreden tegen de MO 17 van Kozakken Boys.
Het beloofde weer een spannend potje te gaan worden aangezien wij 1 en 2 in de copmpetitie staan. Waarbij wij nummer 1 staan maar Kozakken Boys nog twee wedstrijden tegoed heeft.

We beginnen vandaag met 13 meiden omdat Lieke helaas ziek blijkt te zijn en dus niet mee kan doen. Lieke, beterschap !!
Ook zijn er paar meiden met wat ongemakjes maar die willen kost wat kost deze wedstrijd mee doen. Grote klasse !

Voor de wedstrijd gaven de meiden aan er echt zin in te hebben. Dit met de wetenschap dat als we vandaag zouden winnen we volgende week het kampioenschap thuis op "de Burcht" veilig kunnen stellen met een overwinning op de meiden van Papendrecht.
We begonnen goed en geconcentreerd aan de wedstrijd en waren eigenlijk meteen de bovenliggende partij. Er werd hard gewerkt en de bal ging lekker rond. Hierdoor creëerden we een flink aantal kansen. Van al die kansen werden er 4 benut waardoor we een veilige voorsprong opbouwden waarmee we konden gaan rusten.

In de rust gaven we aan bij de meiden aan dat het, ondanks de behoorlijk grote voorsprong, de wedstrijd nog niet gespeeld was.
Kozakken Boys heeft een aantal goede en snelle voorhoedespeelsters die voor gevaar kunnen zorgen.
We moeten echt scherp en geconcentreerd blijven, zoals Chanan bij de 3-0 voorsprong deed. Zij gooide net voor de rust heel haar ziel en zaligheid in de strijd om een keihard schot te blokkeren.
Boodschap voor de 2e helft; blijf opletten en ga zo door zoals het in de eerste helft geëindigd was.

Dus de 2e helft begint; Kozakken Boys trapt af en scoort ...... De Werkendamse meiden kregen hierdoor weer moed en gingen ervoor.
Maar onze meiden stroopten de mouwen nog maar eens op en pakten het initiatief weer terug. We gingen weer kansen creëeren, maar die wilden er niet in. Het voetbal was ook minder dan in de eerste helft maar de strijd en inzet was mooi om te zien.
Met allerlei pijntjes (rug, bovenbeen en heup) wisten we zelfs nog een keer te scoren. Omdat Kozakken Boys niet meer wist te scoren eindigde deze wedstrijd in een hele mooie 1 - 5 overwinning voor onze meiden.

We willen alle meiden een heel groot compliment maken voor de wijze waarop er vandaag gevochten is voor deze overwinning.
We willen niemand tekort doen maar denken dat onze man(/vrouw)dekkers vandaag een extra complimentje verdienen. Sigi, Lisa, Roos, Chanan en Romée hadden een hele klus aan de grote, sterke en snelle aanvallers van Kozakken Boys, maar hebben die klus toch maar mooi geklaard.
Ook waren we weer blij met de meiden die gescoord hebben: Sanne, Samara en Resa. En natuurlijk alle andere meiden die door hun harde werken en goede voorzetten onze topscoorders in staat stellen om te scoren.
Door deze overwinning blijven we natuurlijk boven aan de ranglijst staan.

Nu nog êén finale te gaan. A.s. zaterdag kunnen we, thuis in Meerkerk, het kampioenschap met een wedstrijd tegen Papendrecht veiligstellen. Met dien verstande dat deze werdstrijd gewonnen wordt. Zou het dan toch gaan gebeuren ...... ?

Wij nodigen iedereen uit (met in achtneming van alle CORONA-maatregelen) om onze meiden a.s. zaterdag aan te komen moedigen. Die aanmoedigingen kunnen ze gebruiken en zullen ze ook zeker waarderen.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver