Slijtage slag in Beesd

4153AJ
BEESD
tel. 0345-681701

Alweer de 5e competiewedstrijd die op het programma staat. De afgelopen 4 wedstrijden werden in winst omgezet dus een ploeg vol vertrouwen stapte in de auto richting Beesd. Waar we donderdag nog even dachten dat we met 15 fitte spelers aan de trap zouden staan, waren er helaas toch nog wat afmeldingen om diverse redenen waardoor we last-minute meester Jeppoe van het 6e nog konden toevoegen aan de selectie. Klasse Jeppoe! Dat het lichaam niet altijd meer wil wat we in ons hoofd hebben is al een langer bekend, maar aan de wil ontbreekt het niet want zowel Ruud Vink als Tommie gingen in de warming-up de strijd aan wie het meest fit zou zijn om aanspraak te maken op een basisplaats ondanks de aanwezige pijntjes.

We spraken af om wat in te zakken tegen een ploeg waar de gemiddelde leeftijd wederom 10 jaar jonger was dan ons en keken eerst eens even aan met wat voor ploeg we te maken hadden. Beesd zat er kort op en tracht ons continue onder druk te zetten met de wind in de rug. Meerkerk gunde het balbezit aan Beesd en had al vrij snel door dat er veel ruimte lag achter de verdediging doordat Beesd veelal 1-1 speelde. We besloten dan ook niet te veel risico te nemen en wat meer de lange bal te spelen op de balvaste Ruud en vanuit daar er onder te komen met de opkomende middenvelders en snelheid van Nol. Dat lukte behoorlijk goed waarin we een eerste speldenprikje uitdeelde via Boer wiens schot werd geblokt en na circa 20 min was het raak. Boer die Joey over links wegstuurt en de bal slim terug trekt op ruud. Ruud schiet uit de draai de netjes binnen en de gewilde voorsprong was daar waardoor we onze manier van spelen konden voortzetten. Nog geen 10 min later was er schot van Joey die Rick een niet te missen kans gaf op een afstand van 3m van de goal, echter de dit seizoen zo trekzekere Rick schrok zo erg dat hij hem naast het doel schoof. De laatste 10 min van de eerste helft kregen we het wat moeilijker en kregen Beesd een aantal gevaarlijke kopkansen waarvan er 1 op de paal kwam en we goed weg kwamen. Toch waren het vaak Gijp, Fer of Lex die de boel onschadelijk maakte. Dat Gijp en Fer nogal taaie verdedigers zijn had Beesd blijkbaar ook gezien dus men probeerde ze van dichtbij met enorme vuurpijlen op het hoofd of in de zak te raken, maar zelfs dat bracht hen niet van de leg.

De 2e helft had Beesd een look-a-like van Henk Veerman in de spits geposteerd en ging men door met vooral veel ballen in de 16 pompen vanaf de zijkant. Voor Meerkerk liep dit steeds goed af en bleven we loeren op de counter. Die kwam er via Nol echter die wist in eerste instantie niet te scoren. Vervolgens brak er een fase aan waarin er eigenlijk niet meer gevoetbald. Eerst was het de ingevallen Tommie die met een flinke enkelblessure strompelend het veld afging waardoor het spel 5 min stil lag was het vervolgens Rick die een harde schop kreeg te verwerken en circa 10 min op het veld heeft gelegen van de pijn en misselijkheid. Ook die moest eraf waardoor zowel Joey als Bassie weer hen rentree hadden gemaakt. In de spaarzame aanvallen die we kregen waren we echter dodelijk want was het eerst Joey die met een lekkere volley de bal over de keeper schoot was het vervolgens Nol die alleen op de keeper af mocht. Die werd op z’n Nols afgewerkt met een mooie 0-3 eindstand tot gevolg. Was de sfeer voorafgaand al opperbest, na de wedstrijd was die nog beter waarin vooral Joey zich ook na de wedstrijd van zijn beste kant liet zien. Volgende week een weekje rust en gezien het aantal kniebandages, dikke enkels en blauwe kaken is dat maar goed ook.