Iedere week een finale minder

tel. 0183-352005

Iedere week een finale minder

SV Meerkerk 5 – Beesd 2

Vandaag stond er op deze prachtige dag een ‘kraker’ op het programma tegen het tweede elftal van Beesd. De uitwedstrijd was erg lastig en zwaar gebleken. Gezien onze favorietenrol met 13 winstpartijen en slechts 1 gelijkspel worden we toch een beetje gezien als het Ajax van de 4e klasse 14. In ieder geval qua puntenaantal…

Dit weekend moesten we het zonder keeper Lex stellen, maar gelukkig waren Ferry en Frank Schotman bereid deze leegte op te vullen. Nogmaals hulde en dank daarvoor mannen!
Vooraf werd er na een grondige analyse van de vorige wedstrijd afgesproken om wat in te zakken om de jonge ploeg uit Beesd op te vangen. Op het ‘echte’ gras van veld 3 ging dat vrij goed. Er moest wel aardig gebuffeld worden, maar echt gevaarlijk werden de gasten uit Beesd niet. Zelf stichtten we af en toe wat gevaar na wat combinaties op het middenveld. Als de bal vervolgens voorin goed werd vastgehouden door de spitsen Ruud en Nol kwamen er een aantal keer gevaarlijk uit. Toch was het ook allemaal niet spatzuiver wat er op de mat gelegd werd. Totdat Koen net na de smeerpauze de bal heerlijk achter de verdediging van Beesd legde en Ruud er vervolgens naar eigen zeggen “alleen maar tegen aan hoefde te lopen..” Dat deed hij overigens overdreven geniaal; Hij legde hem na één stuit diagonaal langs en over de keeper een centimeter of vijf onder de winkelhaak. Dat scheidsrechter van Zee de grensrechter liet staan dient wel vermeld te worden, maar laten we toch maar even buiten beschouwing. Beesd probeerde de druk wel op te voeren, maar ons Ferry kwam eigenlijk geen moment echt in gevaar.

Tweede helft stond Frank op het doel en kwam Ferry in het veld op zijn vertrouwde plek achterin naast Gijsbert. Beesd wilde graag, maar kon weinig uitrichten en wij speelde de wedstrijd vrij probleemloos uit, al was daar behoorlijk wat kracht en loopvermogen voor nodig.

In de dug-out kwamen we tot de conclusie dat wij eigenlijk en lastig bespeelbare ploeg zijn en dus ook echt alleen qua puntenaantal het Ajax van de 4e klasse reserve genoemd mogen worden. Zowel voor als na de wedstrijd was er een discussie over hoeveel finales er nog gespeeld moeten worden dit seizoen. Daar zijn we nog niet over uit, het is er in ieder geval weer één minder. Volgende week spelen we uit tegen de nummer twee Rhelico en is er dus sprake van een finale en zes-punten-duel tegelijkertijd. Hopelijk hebben we dan weer wat te vieren, want uiteindelijk gaat dat ons misschien nog wel het beste af.