Sv Meerkerk 5 - Rhelico 2

Assist: Ruud Vink
Rudy Vroege (intikker)
Assist: Ruud Vink
Joey van Putten (vrije trap)

11 december 2021 13:30

C. Bassa

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Het is een mooie zonnige zaterdagmiddag 11-12-2021 en de jongens van Meerkerk 5

Mochten het veld betreden tegen de heren van rvv Rhelico 2

Onze geduchte concurrent, want onze gasten staan namelijk bovenaan

Weliswaar met wat extra wedstrijden gespeeld wisten we dat dit een lastige pot zal worden.

Van putten zat in de kleedkamer er wat beteuterd bij, want zijn platenspeler was overleden.

Bassie heeft tegenwoordig een snor en Ralf heeft zijn naam laten veranderen naar BENITO MUSSOLINI

Waar wij zo tegen half 2 uit het hokkie gingen waren de heren van rhelico al anderhalf uur bezig met hun warming-up.

Het viel ons meteen op dat ze met 200 man richting Meerkerk waren afgereisd

Gemiddelde leeftijd was 4 dus we moesten echt aan de bak

Gemiddeld bij ons staat er voor 3 ton in het veld en onze haren worden langzaam wat grijzer.

Maar hey wij zijn Meerkerk 5 niet lullen maar poetsen sjekkie in je bek en 90 min lang alles geven.

We begonnen rommelig het eerste kwartier, afwachten op de middellijn en kijken wat rhelico van plan was

Dit resulteerde in een 0-1 achterstand.

We stonden niet echt op te letten met z’n alle

Niks aan de hand voetballen werd er geroepen.

We besloten om druk te gaan zetten op de 16 van de tegenstander

Boertie reageerde alert op een verkeerde uittrap van de keeper op een van hun backs, waardoor hij de bal kon

Afgeven op ruud v en de bal aflegde op ruud v die de bal op zeer slinkse wijze binnen schoot.

en we lieten het er niet bij en we bleven druk zetten bij hun op de zestien, waarbij we in dat eerste half uur al allemaal een keer

tegen een nieuwe tegenstander stonden.

Voor afgaand aan de 2-1 weet ik niet zo heel goed meer wat er gebeurde, ik geloof een schot op de lat o.i.d. waarbij ruud v alles op alles moest zetten

Om de bal binnen te harken incl. doelman.

Bijna rust gelukkig maar rhelico kreeg nog een laatste hoekschop wat resulteerde in de 2-2 en de scheids blies gelijk af

Onnodig om op deze manier de rust in te gaan.

Dit gezegd te hebben in de rust zagen we al wat spelers van rhelico weer vertrekken, wat bleek nou ze waren pupil van de week.

De scheids werd vervangen door iemand met een snor en er kwam wat vers bloed en 300kg extra in het veld.

De tweede helft begon goed we bleven goed druk zetten waardoor nol alleen op de keeper kon afstormen maar daar stak de keeper een stokje voor

En torpedeerde nol richting de watertoren.

De scheids twijfelde geen moment en gaf de keeper ROOD

Ik had trouwens ook niks anders verwacht met zo’n scheids.

Vrijetrap en van putten staat achter de bal denkend aan zijn platenspeler en veegt zijn tranen weg.

Hij krult hem schitterend in de linker hoek 3-2 lekker

Dit hadden we ook ff nodig en nu verder tegen tien man

Maar we kregen het niet uitgespeeld, helaas de eindstand 3-3 en weer uit een hoekschop.

Dat was wel even balen en het was maar goed dat scheidsie deed affluiten, want er zat aan onze kant niets meer in.

Het was goed zo lekker bier drinken en op elkaars duim zitten in de kleedkamer.

Mannen bedankt weer voor jullie 200% inzet en tot de volgende keer.