Windige wedstrijd

MEERKERK
tel. 0183-352005

Meerkerk 6 – Spijk 4

Afgelopen zaterdag stond de clash tegen Spijk 4 op het programma. Doordat onze Luuk zo nodig moet gaan trouwen, waren er vandaag ongeveer 10 teamgenoten afwezig voor het vieren van zijn vrijgezellenfeest. Voor onze leiders Hans en Nick was het wederom een grote puzzel om weer een representatief elftal op de been te krijgen. Maar eigenlijk is dat met onze eigen selectie ook een probleem. Gelukkig was het 3e elftal vrij en deden er daarnaast nog wat spelers van de veteranen mee. En uiteraard wist Hans ook dit probleem weer subliem op te lossen en stonden er tijdens de aftrap weer 11 frisse mannen in het veld. Iets wat met de eigen selectie vaak niet lukt.

Hans had voor de wedstrijd weer een overweldigende speech waardoor de gastspelers extra gemotiveerd waren om voor Meerkerk 6 de overwinning over de streep te trekken. Na 2 overwinningen op rij was het noodzaak om deze goede lijn door te trekken en Hans vrolijk naar huis te laten gaan.

We begonnen de wedstrijd met de volgende opstelling:
Op doel onze blauwe flamingo Terry, achterin Michael, Judas, Wesley en fast Eddies. Op het middenveld Willem, Jacco, Justin en Nick. Voorin Marrakesh samen met een getergde Hakiem.

Onder toezien van een goed fluitende scheidsrechter begon Meerkerk de wedstrijd sterk en gaf het weinig kansen weg. Het veld was door de harde tegenwind lastig bespeelbaar en dat resulteerde in een onrustig spel. Meerkerk kreeg gaandeweg de helft steeds meer het over(ge)wicht en dat zorgde voor een paar mooie kansen. Vooral Judas en Jacco hadden alle ruimte om door het midden van het veld door te stomen. Op wonderbaarlijke wijze presteerde Judas het om 2x op identieke wijze in de grond te trappen waardoor hij het veld na een half uurtje noodgedwongen moest verlaten.

Uiteindelijk kwam Meerkerk toch op 1-0 door een mooie aanval die begon bij de linksback Wesley. Via een mooie combinatie kreeg hij de bal uiteindelijk voor het doel. Een opstomende Jacco kon de bal hard in het dak van het doel schieten. Al met al een verdiende voorsprong voor Meerkerk. Verder was er in de eerste helft vooral een hoofdrol voor de wind. Wel moeten we de steekbal van Justin op Marrakesh nog even benoemen, het was een pareltje. Helaas kreeg Marrakesh de bal net niet in het doel.

In de rust nam onze laatste man Mika de fluit in de handen om de 2e helft te leiden en wat deed hij dit goed. Deze rol smaakt naar meer en volgende week krijgt hij wederom de kans om zijn kunsten als scheidsrechter weer te vertonen. Ook in de 2e helft had Meerkerk de grootste kansen. Na ongeveer een uur kreeg Meerkerk de zoveelste corner. Marrakesh kon de bal met zijn hoofd panklaar voor de voeten van de instormende Marvin leggen. Marvin schoot de bal vanaf de penaltystip snoeihard in het netje, wederom een mooie goal.

Helaas had de tandem Marrakesh & Hijkie afgelopen zaterdag een lekke band. Meerdere combinaties werden vooral door Hijkie om zeep geholpen. Uiteindelijk kon Willem door een fout van de keeper nog de 3-0 binnentikken. Al met al een verdiende overwinning en alweer de 3e overwinning op rij voor Meerkerk 6. Hans en Nick weer blij en waar gaat dit eigenlijk eindigen?

Gastspelers bedankt voor jullie tijd hulp, doelpunten en assists. Volgende week staat Vuren thuis op het programma.