SV Meerkerk 6 - Sliedrecht 11

Sliedrecht 11

Coen Janssen (schot)
Patrick Steehouder (vrije trap)

19 maart 2022 14:30

M. de Jong

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Zaterdagochtend, een frisse zonnige lentedag straalt ons tegemoet. Deze dag stond Sliedrecht 11 op het programma. Vandaag treedt Meerkerk 6 aan met maar liefst 15 spelers, waarvan er 13 uit de eigen selectie zijn, het is bijna een unicum! Ivan en Noa van Meerkerk 3 zijn vandaag onze gastspelers.

Doordat er een aantal sleutelspelers geblesseerd zijn is het voor de leiding een uitdaging om een strakke line-up te creëren. Bij gebrek aan Chris, Hijkie, Jeppoe, Padt en Dylan mis je toch een aardig ‘zware’ as zou je zeggen. Echter zijn er voldoende all-rounders die overal hun plekje wel kennen.

Hans startte zijn speech met complimenten over ons spel bij Asperen, maar dat het afronden van de kansen nog wel beter kon. Vervolgens werd de opstelling bekend gemaakt, Terry, de rots in de branding op Doel, Jacco laatste man en Judas voorstopper. Rechts startte Nick en op links Corné. De verdedigende rol werd deze dag toebedeeld aan Beun, aanvallend stond Coen zijn mannetje en zij werden op de flanken ondersteund door Floris en Geert. In de spits stonden Mark en Dennis.

Met de wind tegen begon Meerkerk toch frivool aan de wedstrijd, op het middenveld ontstond veel ruimte en de kansen kwamen met regelmaat voorbij. Echter was het Sliedrecht die het netje wel wist te vinden en dat 3 keer binnen 10 minuten. 2 droge knallen met de wind mee en een wonderschoon eigen doelpunt van Nick…
Toch kon Meerkerk zich terug knokken door een broedergoaltje. Steehouder op Steehouder betekende een vlammend schot van Beun en het was 1-3.
Na nog verschillende kansen en wat lompigheid van de tegenstander, ze waren de snelheid van Beun een beetje Beu denk ik, gingen we rusten.

De tweede helft startte Meerkerk eigenlijk net zo opportunistisch als de eerste helft. Floris nam de voorstopperpositie over en verder kwam Noa, Ivan, Mollie en Luuk in de plaatst voor Dennis, Corné, Judas en Geert. Na weer een frisse start belandde de bal bij Nick. Daar waar er meestal PaNick heerst als hij veel tijd heeft plaatste hij deze bal vanaf een meter of 35 met 95% zuiverheid op de kruising van het doel, 5% naar links en een doelpunt was een feit. Nu bleven we allemaal met stomme verbazing kijken hoe dat had kunnen gebeuren.
Doelpunten bleven uit, dus werd er van achteruit hier en daar wat risico genomen, met de snelheid van Jacco en Floris moest dat wel lukken dachten wij. Na een beetje gepiel op de middellijn, en ik weet toevallig niet precies meer bij wie, counterde Sliedrecht er effectief uit waardoor het jammer genoeg 1-4 werd.
Gelukkig niet lang daarna was het Coen die met een dribbel 4 of 5 man uitspeelde en de bal in het doel wist te werken waardoor het snel weer 2-4 stond. Het overwicht was er, maar de doelpunten vielen niet. Een kopbal van Noa, scheerde maar net over de lat. Er werd meer risico genomen om toch doelpunten te maken waardoor de tegenstander toch vaker in een 1 op 1 situatie kon komen, Terry redde nog knap en even later werd een bal nog van de doellijn gehaald.
Met nog zo’n 5 minuten spelen kreeg Meerkerk nog een vrije trap midden voor de goal op ongeveer 20 meter. Appeltje eitje voor Beun, want de 3-4 lag strak in het linker hoekje.
Na deze goal werd nog aangedrongen, maar we kregen het niet meer voor elkaar. Tijd voor een Pilsje dus.

Groetjes, Interim Libero, Jacco