SVS'65 4 - SV Meerkerk 6

4212CX
SPIJK GEM LINGEWAAL
tel. 0183-562220

Afgelopen zaterdag stond weer vroeg de wedstrijd tegen Spijk 4 op het programma. Na drie keer een verliespartij op rij was het wel weer eens tijd voor minimaal een puntje.

De wedstrijden in oktober en november staan vooral in het teken van vroeg voetballen. Bijna alle potjes worden om 12uur of 12.30uur gespeeld. Voor Meerkerk 6 een niet al te gunstig tijdstip laten we maar zeggen. Het bleek dat er deze week door allerlei omstandigheden ontzettend veel afmeldingen waren en dat resulteerde in maar liefst 6 gastspelers. We hadden het geluk dat er spelers van het 3e en van de veteranen beschikbaar waren. Vanuit het 3e deden Willem, Wesley, Marvin en Ivan mee en vanuit de veteranen waren dat Bart en Eddie.

Hans hamerde voor de wedstrijd vooral op de routine die vandaag bij Meerkerk in het veld stond, dit moest en zou de doorslag gaan geven vandaag. Zeker gezien de jeugdigheid bij de tegenstander vandaag. Er werd vooraf veel van de veteranen verwacht.

Het begin van de wedstrijd was gelijk aanpoten voor Meerkerk. Spijk kwam in de eerste tien minuten een paar keer gevaarlijk door via de flanken. Gelukkig stond onze aanvoerder Terry vandaag wel gewoon op doel, waardoor er na tien minuten nog steeds een 0-0 op het scorebord stond. Na ongeveer een kwartier ontstond de eerste grote kans voor Meerkerk. Gastspeler Bart kreeg de bal op het middenveld en gaf een geweldige steekbal op onze spits Mark.

Mark schoot de bal onder de keeper door in het doel van Spijk. De laatste man van de tegenstander kon een doelpunt niet meer voorkomen maar schoot de bal wel uit het doel weg. Helaas liepen de grensrechter en scheidsrechter niet op één lijn waardoor ons een geldig doelpunt (volgens onze spitsen) werd ontnomen. Op deze grote kans na kreeg Meerkerk via Luuk, Ernst en wederom Mark nog wat kansjes om in de eerste helft te scoren, maar het was vooral Spijk die de grote kansen kreeg. Vooral bij het schot van reservestofzuiger Padtje ontbrak het aan pit, iets waarop hij voor de wedstrijd nog zo hamerde. Daarnaast was het was voor de verdedigers van Meerkerk een hele opgave om de boel dicht achterin te houden. Het resulteerde in een 1-0 achterstand met rust, maar dit had zonder de geweldige reddingen van Terry veel hoger kunnen zijn.

Vlak na rust kreeg Meerkerk meteen een grote kans om op gelijke hoogte te komen. Via via kwam de bal uiteindelijk bij Bart terecht. Bart stond aan de linkerkant in de zestien en zag dat de keeper te ver voor zijn doel stond. Met een ultieme stift probeerde Bart de bal in het doel te krijgen. Helaas had de keeper hem door en werd het net geen doelpunt.

Uiteindelijk kwam Spijk net voor tijd op een 2-0 voorsprong, een verdiende uitslag. Wel de complimenten voor de vechtlust van alle gastspelers, maar met name die van Wesley en Willem. Die bleven maar lopen, daar kan onze rechtshalf Luuk nog wat van leren😉.

Al met al liggen die vroege tijden ons niet zo, maar mogen we wel blij zijn dat we voorlopig nog kunnen en mogen voetballen. En als laatste alle gastspelers bedankt voor jullie bijdrage. Komende zaterdat staat Lekvogels 5 op het programma. Wederom heel vroeg! Maar gezien de ranglijst zijn hier wellicht wel mogelijkheden om minimaal een puntje te pakken. We gaan kijken of het Hans weer lukt om ons te motiveren.