SV Meerkerk 6 - VVAC 6

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Het was dan eindelijk weer zo ver. Na maanden wachten mochten we weer de wei in. Vorige week moest iedereen nog wennen aan het feit dat we weer konden gaan voetballen en moesten het helaas afzeggen. Dit keer waren er wel 16 man te vinden die er met frisse moed tegenaan konden gaan. Er was zelfs iemand bereid gevonden om de jo-15 te fluiten. Over het algemeen is het voor Pionnegie al moeilijk om mee te verdedigen, maar zonder te veel te verklappen, kan ik vertellen dat het weleens een goede warming-up zou kunnen zijn. Zoals alle trainers zeggen, is een goede voorbereiding het halve werk. Daarom wilde Mister den Braven 2.0 ons op scherp zetten door de aanvangstijd te veranderen. Dit resulteerde tot het gewenste resultaat, want 14 van de 16 man waren scherp hierop, maar El Capitano Gries en Dylan hadden het niet gelezen en konden weer een boetepotje bijschrijven.

Helaas kon de trainert er maar elf opstellen en resulteerde dit in betreurde gezichten. Een belangrijke factor was de wind. Hierover werd al druk gediscussieerd in de kleedkamer. De echte kelderklasse taferelen komen dan naar boven, want iedereen die de eerste helft in de basis stond wilde graag windje mee. Wanneer ze dan de tweede helft niet zouden spelen, hadden ze in ieder geval zichzelf niet te veel ingespannen. Helaas verloor El capitano de toss en moesten we met windje tegen beginnen, maar hadden we wel de aftrap. We begonnen voortvarend. We tikten direct vanaf de aftrap er lustig op los en hoopten zo aan een eerste kans te komen. Helaas kwam die niet. De rest van de eerste helft bestond uit de pot dichthouden, hard werken en voor de spitsen was het zorgen voor een warme deken over zich heen te trekken, want de bal zullen ze niet veel krijgen. Coen probeerde in de rust al klappertandend te vertellen dat hij 6 ballen had geraakt in de hele eerste helft.

Tegenhouden bleek een goede tacktiek. Er was één moment van onachtzaamheid en de bal vloog er in het hoekje in, 1-0 achter. Tegen het einde van de eerste helft begonnen we het balletje weer rond te spelen en kwamen we er snel uit. Pionnegie kreeg de bal, maakte een actie in de 16-meter en legde de bal af op de aanstormende Jacco. Die had nog wel een extra aanname nodig, maar schoot de bal beheerst in het hoekje en gingen we rusten met een 1-1 stand op het bord.

In de rust kregen we van de leider Mister den Braven 2.0 de complimenten over het vertoonde spel. Hij zei dat dit zijn bedoeling was en dat zijn wissels uit zullen betalen in de tweede helft. De jongens die de eerste helft wissel zaten, waren gebrand om zich te laten zien, want we vlogen uit de startblokken. Ik heb op dit niveau een heleboel gezien, maar een hattrick in 4 minuten nog nooit. Pionnegie had al een wedstrijd gefloten en dit heeft hem goed gedaan, want hij stond driemaal op de goede plek. De eerste was met het hoofd, de tweede een bekeken schot in de hoek en de laatste was vergelijkbaar met de goal van ene Tadic. Hij strekte zich om bij de bal te komen, hij ging erin en gelukkig miste hij net de paal met zijn edele delen.

Hierna lieten we de teugels een beetje vieren, waardoor VVAC nog op 4-2 kwam.

Tegen het einde van de wedstrijd kregen we nog een aantal kansen. De grootste kans was voor Floris. Pionnegie wilde niet voor zijn vierde gaan en legde hem breed richting Beun en Floris. Beun kon er net niet bij en dus kreeg Floris de bal voor zijn voeten. Iedereen begon al te juichen, maar de meeste zagen dat Floris hem net naast schoot. El capitano stond een minuut later nog te geniet van dit mooie doelpunt tot hij erop gewezen werd dat deze toch echt naast was.

Het slotakkoord kwam toch nog op naam van Pionnegie. Hij maakte de 5-2. Een heerlijke overwinning en hierdoor pakken we 3 broodnodige punten. We staan nu op 7 punten uit 7 wedstrijden.

Door de overwinning smaakte het bier weer extra lekker op de Burcht en werd het nog een mooie zaterdagavond. Volgende week Noordeloos uit. Laten we ook hier weer een mooi potje van maken.

Groet,

Mr. Vain