SV Meerkerk 6 - Asperen 5

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Een zonovergoten zaterdagochtend brak aan. Asperen 5 stond vandaag op het programma. Zij konden vandaag een stap dichter bij het kampioenschap in deze kelderklasse zetten. Nu was het aan ons de taak om hier een stokje voor te steken natuurlijk.
Van Meerkerk 5 kregen wij ditmaal 6 spelers ter versterking, daar wij er ditmaal 9,5  van onszelf hadden.
Het omkleden is de laatste tijd toch wel een strijd geworden bij Meerkerk 6. Broekje 3XL of toch L? Of helemaal geen broekje? Curn had voor de zekerheid zijn cowboybroek toch weer meegenomen. Gelukkig had hij deze niet nodig dit keer. Verschillende spelers hadden dit al aan zien komen en zelf hun broekje meegenomen. Shirtje 15 óf 16 was ook zoek, maar gelukkig hadden Hijkie en Mark hun felbegeerde shirtje toch weer weten te bemachtigen.
Ons aller Hans bracht hierna de opstelling ten gehore, vanwege de geblesseerde Terry, mocht stand-in Lex vandaag de blauwe Flamingo uithangen in het doelgebied, Verder centraal Bassa (niet te verwarren met Bassie) en Jacco, links Cliff en op rechtsback-af Mollie. Centraal op het middenveld startten Boertie en Hijkie, zij werden op de flank bijgestaan door Curn (dus in Meerkerkbroekje) en Tjeert. Voorin onze draver Coen en onze Pion, Mark. Op de bank startte Rico, Bassie (dus niet Bassa), Beco, en Brian. En Jesper sloot de 2e helft aan.
Bij afwezigheid van onze geblesseerde Capitano Chris en Terry was de aanvoerdersband nog niet opgeëist. Nu was er een zekere verdediger die vrijblijvend vroeg aan Hans wie die band nou om moest. Uiteindelijk zat de band om de arm van Jacco.

De wedstrijd begon stormachtig, hoewel Meerkerk best aardig aan het voetballen was, was het toch Asperen die de ‘kansen’ afmaakten. Helaas wel met wat hulp van onze stand-in Flamingo. Zo stonden we al gauw 3-0 achter (Tellen we die 3e ‘semi’voorzet ook als een eigen goal?). Maar Meerkerk 6 bleef geloven in een stunt om Asperen wat langer van hun kampioenschap af te houden. Onze CowboyCurn zette Coen 1 op 1 op de keeper met een feilloze steekbal, Coen wist dat natuurlijk keurig af te ronden en werd het 1-3.
Helaas werd het kort daarna toch 1-4 door een kopbal van de spits van Asperen. Mollie probeerde nog mee te springen, maar tevergeefs. De belandde op de paal en ging via het achterwerk van Lex de goal in, dat zijn er dan toch weer 2 voor onze doelman… Het was tijd voor wat rust, nu konden de voetjes ook wat gekoeld worden. En wat zoete limomade genuttigd worden. In de rust werden ook wat wissels toegepast: Bassie, Rico, Jeppoe, Beco en Brian kwamen erin.

De tweede helft begon florissant, binnen een paar minuten had Coen zijn 2e erin weten te prikken, zo was het al gauw 2-4. Maar deze blijdschap was van korte duur, want niet lang daarna prikte Asperen er toch weer een goaltje in, 2-5. Maar ondanks de hitte en het verlangen naar een heerlijk koud biertje konden wij toch nog voldoende voetbal opbrengen om er nog een 3e bij te prikken, dit lukte via Brian die de 3-5 op het bord zette.
Hierna werd er door Asperen nog een mooi buitenspelgoal gemaakt en eindigde de wedstrijd uiteindelijk in 7-3. Laten we het er op houden dat het veel te warm was😊 Tijd voor bier dus.

Groetjes, interimcapitano, Jacco