Collectieve wanprestatie van bedroevend Meerkerk 6

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

De ervaren spelers van Meerkerk 6, ze lieten het niet zien. De jonkies, ze vielen eveneens door de mand. En de technische staf wist eveneens geen enkele lijn te krijgen in al het geploeter. Er werd volop gewisseld, maar het bleek lood om oud ijzer, Noordeloos won deze bekerwedstrijd op overtuigende wijze.

Wat Meerkerk 6 afgelopen zaterdag liet zien was ronduit bedroevend. Een collectieve wanprestatie. De nederlaag betekent dat een ticket voor Europees voetbal niet meer mogelijk is.

De start was gek genoeg nog prima. Beun gaf een strakke voorzet en aanvallende middenvelder Jacco schoot de bal bij eerste paal prima achter de keeper. Noordeloos was in die fase klaar voor de knock-out, maar Meerkerk drukte niet door.

En toen de spelers van Meerkerk inclusief de grensrechter elkaar meerdere keren niet begrepen, had Noordeloos opeens vier keer vrije doortocht richting keeper Tery. Zo stond het bij rust plots 1-4. De scheidsrechter had inmiddels twee keer naar de stip gewezen. Na het raadplegen van de VAR werd er gelukkig één penalty ingetrokken.

Noordeloos wist niet wat het meemaakte. En coach Hans den Braven ook niet, want de coach wisselde halverwege liefst drie spelers. Maar wisselingen of niet, Meerkerk bleef worstelen en aanmodderen op de Burcht. Nog voor er een uur op de klok stond, was het 1-6 voor Noordeloos. Er zaten wel een paar fraaie treffers bij, het bleek een kansloze middag voor Meerkerk.

Meerkerk kreeg weer een sprankje hoop toen heb binnen enkele minuten twee keer scoorde, maar het was uiteindelijk alleen voor de statistieken. Den Braven bracht nog meer wissels, maar eigenlijk kwam Noordeloos niet echt meer in de problemen.

Eenmaal in de kleedkamer begon het uithuilen en werden er harde woorden gesproken door Den Braven. Na deze woorden werden de beste loopacties van de dag richting de bar gemaakt. Het bleef nog lang onrustig op de Burcht.

Volgende week mag Meerkerk 6 laten zien dat ze lering hebben getrokken uit deze fatale nederlaag. Den Braven zal hoe dan ook drie punten eisen tegen Asperen.