Meerkerk 5 - WNC 3

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

We schrijven zaterdag 9 oktober van het jaar 2021, de dag waarop wij de degens mogen kruisen met het andere ‘geel-zwart’. WNC trad recentelijk onverwachts toe tot onze competitie na een aantal oorwassingen in een andere afdeling. Vandaag had daar gezien het spelbeeld een volgend pak slaag bij kunnen komen.

We hadden de beschikking over een smalle doch sterke selectie, Pluvius hield zich in tegenstelling tot zonnegod Apollo afzijdig en we speelden als klap op de vuurpijl ook nog eens op echt gras: voldoende ingrediënten om het schaars toegestroomde publiek een sambavoorstelling voor te schotelen.

Hierbij dient wel te worden aangetekend dat we ook enkele sterren misten: Rico de Janeiro heeft een achillespeesblessure opgelopen en onze succesclown Bassie was verwikkeld in een twee dagen durend verjaardagsfeest van zijn dochter. Beiden veel sterkte gewenst met het herstel.

Tot zover de inleidende gebeurtenissen, uiteindelijk moet het allemaal binnen de krijtlijnen gebeuren. Meerkerk speelde een sterke 1e helft, vlot combinerend kwam men tot een groot aantal kansen.

Resultaat bij rust: 3 treffers na aanvallen uit het spreekwoordelijke boekje, afgerond door respectievelijk Bonk en Smulders (2x). De productie voor de rust had nog een stuk hoger kunnen uitvallen, ware het niet dat onder andere del Bosque, Plint, Bonkie en ondergetekende het vizier niet volledig op scherp hadden staan. Daar kwam nog eens bij dat Lex het begrip Tripel Punishment kort voor rust een nieuwe dimensie gaf. Wij werden collectief gestraft voor de Tripels die Lex de avond tevoren naar binnen had gewerkt aan de bar in de Oosterbliek. Een op het oog eenvoudige vangbal glipte uit zijn wanten op de schoen van een WNC-speler, waardoor we zonder een kans weg te geven toch met 3-1 gingen rusten. Kan gebeuren natuurlijk.

Kort na rust schoot del Bosque de bal kurkdroog en hard in de linkerbenedenhoek, een uithaal waar zelfs de uitstekende doelman van WNC geen antwoord op had: 4-1. Zoals vaker het geval is, zakte het spelpeil daarna naar een bedenkelijk niveau. De ruimtes werden er bepaald niet kleiner op, maar de bespeling van deze ruimtes des te beroerder. We grossierden in onnodig balverlies en dit resulteerde wonderwel in een aantal flinke kansen voor de gasten uit Waardenburg. Zij slaagden er niet in om deze kansen om te zetten in doelpunten. Aan de overkant hadden we er zelf ook nog een stuk of 6 kunnen maken, maar dat was een te grote beloning geweest voor een slechte 2e helft. Met de eindstand van 4-1 konden beide partijen uiteindelijk wel Ieven, al hielden enkele spelers van Meerkerk toch wel een vervelend gevoel over aan de 2e helft. Komende week gaan we de scherven en lichaamsdelen weer bij elkaar rapen en ons opmaken voor de ‘Friendly Derby’ tegen Heukelum. Aansluitend volgt dan een extra lange 3e helft, reden genoeg dus om onze maximale score nog even voort te zetten en het uitgebreid te vieren op een volgepakte Burcht.

Hopelijk tot dan!