Loon naar werken !!

Zaterdag, 26 maart 2022 om 10.00 uur
Sportpark "de Burcht".
sv Meerkerk MO17-1 tegen Uno Animo MO17-1

Na 2 afgelaste wedstrijden mochten we eindelijk weer een keer de wei in. Vandaag stond de wedstrijd thuis tegen de meiden van Uni Animo uit Loon op Zand op het programma. We waren benieuwd hoe het vandaag zou gaan; zelf hebben we de eerste drie wedstrijden verloren waarvan de laatste twee wedstrijden met ruime cijfers. De meiden van Uni Animo hadden twee van hun vier wedstrijden wel weten te winnen.
Het was prachtig weer en het publiek was in grote getale op komen dagen om onze meiden aan te moedigen.
We waren vandaag maar met twaalf van de vijftien meiden omdat Nora en Lieke ziek zijn en Roos nog herstellende is van haar meniscusblessure. Roos was wel weer aanwezig om haar ploeggenoten aan te komen moedigen.
Uit voorzorg hadden we Saar van de JO12 (11 jaar jong ...) gevraagd of zij bij nood bij ons bij wilde springen. En dat wilde ze wel :)
Omdat Nora ontbrak hadden we een uitdaging om een vervangende keeper te zoeken. De zoektocht was zo klaar omdat zowel Chanan en Samara aangaven dat zij ieder wel een helft wilde keepen. Zo gezegd, zo gedaan.

Voor de wedstrijd hebben we onder het genot van een leuk muziekje de warming-up gedaan. Daar merkte je al dat de dames er zin in hadden vandaag. Wel kwam Daphne al zeggen dat ze niet geheel fit was en of we daar rekenign mee wilde houden.
Hierna kon de wedstrijd beginnen. Het was vanaf het begin een leuk gelijk opgaande strijd, beide teams waren aan elkaar gewaagd. Beide teams hadden geen echte keeper op doel staan maar de meiden die er stonden hebben echt hun best gedaan. Over en weer werden er kansen gecreëerd en was het Uni Animo die het eerst wist te scoren. De links buiten van hen werd diep gestuurd en wist met een hard schot over Chanan heen onder de lat te scoren. Wij creëerden ook een flink aantal kansen maar die werden niet benut tot in de laatste vijf minuten van de eerste helft. Eerst schoot Sanne van een flink afstand op doel en leek deze bal houdbaar. Maar op de één of andere manier ging deze er toch in. Na een paar minuten onderschepte Saar (die net ingevallen was) een aanval van Uni Animo en speelde Resa aan die vervolgens met een mooi pass Sanne de diepte instuurde. Deze keer schoot Sanne (weer met links ..) de bal dusdanig in dat de keeper echt geen kans had. Kort hierna floot onze vaste scheidsrechter Terry voor de rust.

In de rust gaven de meiden dat ze best wel tevreden waren met de stand. Wij hebben ze meegegeven dat ze vooral met en voor elkaar moesten blijven voetballen en strijden. Na een verfrissend drankje en nadat Samara het keeprstenue aangetrokken had kon de tweede helft beginnen.

In de tweede helft waren wij wel de betere partij maar moesten we wel op blijven letten voor de uitvallen van Uni Animo. Maar bij de spaarzame aanvallen stond Samara op de goede plaats. Door de blessures van onze speelsters heeft Saar de gehele tweede helft mee gedaan.
Er werd met vlagen lekker gevoetbald en dan ging de bal goed rond. Was alles even goed ? Nee ! Maar dat werd ruim gecompenseerd door de strijd die alle meiden vandaag geleverd hebben. De kers op de taart vandaag was de 3-1. Resa kreeg de bal aangespeeld, kapte zichzelf vrij en schoot de bal vervolgens met een mooie boog over de keeper. We twijfelden nog even of dit een lob of een schot was ... Maar het was echt een fantastisch schot waar de keeper van Uni Animo geen reactie op had.

De eerste winst is binnen en die was vandaag echt verdiend !
We willen alle meiden een compliment maken maar willen er toch vier even apart benoemen;
Resa was vandaag echt overal op het veld te vinden om haar team te ondersteunen. Als een echte aanvoerder ging zij voorop in de strijd en liep haar medespelers ook nog eens te coachen.
Chanan en Samara hebben vandaag, bij afwezigheid van Nora, de keepershandschoenen opgepakt en dat hebben ze echt prima gedaan.
En als laatste willen we Saar even benoemen. Je zal maar op je 11e  jaar gevraagd worden om voor nood met de MO17 (!) mee te doen.
Dan wordt er ook nog tegen je gezegd dat je misschien in de tweede helft een poosje mee mag doen (of evt. eerder als het echt nodig is) en dan 5 minuten in de eerste helft en daarna de gehele tweede helft mee doen. En dan op zo'n manier alsof ze altijd al met ons meegedaan heeft.
Sterk en rustig aan de bal en lekker brutaal in het meevoetballen.
Saar, dat je een talentje bent (anders voetbal je ook niet bij de KNVB) wisten we al maar dat heb je vandaag ook nog eens laten zien.
Bedankt dat je ons vandaag uit de brand hebt willen helpen.

Nou, op naar volgende week. Dan spelen we om 13.05 uur de uitwedstrijd tegen VOAB MO17-2 in Goirle.
Iedereen is weer uitgenodigd om onze meiden te komen aanmoedigen. Dat zullen ze zeker waarderen.
Voor nu wensen wij iedereen een fijn weekend.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver