Welkom in de 1e Klasse !

Zaterdag, 5 februari 2021, om 10.15 uur
Sportpark Het Plein
HSSC'61 MO17 - sv Meerkerk MO17

Vandaag stond onze eerste wedstrijd in de 1e Klasse op het programma.
Vorige week was onze wedstrijd namelijk afgelast omdat de tegenstander, door COVID, te weinig speelsters had.
Vandaag togen wij al om 09.15 uur in de richting van Hei- en boeicop om daar tegen de meiden van HSSC'61 MO17 te gaan spelen.
Deze meiden spelen al jaren in de 1e Klasse en hadden vorige week hun eerste wedstrijd gewonnen.

We hebben onze meiden gewaarschuwd om scherp aan de werdstrijd te beginnen omdat het niveau en tempo in de 1e Klasse hoogstwaarschijnlijk hoger zal zijn als wat wij in de 2e Klasse gewend waren.
Dit heeft niet geholpen want al in de 1e minuut, meteen al bij de eerste de beste aanval van HSSC wisten zij te scoren. Vanaf rechts werd de bal ingespeeld en één van de twee spitsen mocht ons keepersgebied binnen wandelen en meteen ook scoren.
Hierna werden we (gelukkig) wakker en kregen we het betere van het spel. Bij vlagen ging de bal weer lekker rond en wisten we ook kansen te creëeren. Het was wachten tot ongeveer halverwege de eerste helft tot wij de gelijkmaker scoorden. Samara wist met een mooi bekeken schot de keeper te passeren in de lange hoek. Hierna bleven we de bovenliggende partij maar wisten we niet meer te scoren.
Wel moetsen we steeds op onze hoede blijven voor de twee spitsen van HSSC. Zij bleven het Sigi en Romée lastig maken. Maar samen met Channan en Lisa wisten ze goed overeind te blijven.

In de rust hebben we bij de meiden aangegeven dat we betere ploeg zijn, dat we vooral die twee spitsen van hen in de gaten moesten blijven houden maar dat we hier i.p. niet gingen verliezen. Winnen was dus duidelijk mogelijk....

In de tweede helft waren we weer de beter ploeg, creëerden we een paar (schiet)kansen maar de bal wilde er niet in.
Halverwege de tweede helft besloot de scheidsrechter, na een duel tussen Lisa en de spits van HSSC, opeens te fluiten voor een strafschop.
Iedereen verbaasd, inclusief de speelsters van HSSC, maar de strafschop moest genomen gaan worden. Nadat men er uit was wie die strafschop ging nemen ging één van hen achter de bal. De bal werd goed ingeschoten. Nora ging naar de goede hoek, maar ondanks dat ze de bal aanraakte verdween deze toch achter de doellijn. 2-1 achter dus !
De mouwen werden door onze meiden nog maar eens opgestroopt en er werd nog harder gewerkt en geploeterd. Op weg naar de gelijkmaker en evt. nog meer. Het spel werd er niet beter op, maar de de inzet en strijd was mooi om te zien.
Maar ondanks al onze verwoede pogingen (en het  missen van een aantal kansen) wisten we helaas niet meer scoren.
Hiermee ging dus onze eerste wedstrijd in de 1e Klasse verloren.

Waren we beter ? Ja ! Hebben we hard gewerkt ? Ja ! Hadden we eigenlijk verdiend om te winnen ? Ja !
Maar zo zie je maar; alleen beter zijn is dus niet genoeg. Je moet ook slim zijn EN kansen benutten.
Als dit een voorbode is hoe onze tegenstanders zullen zijn dan zullen we dus nog harder moeten werken, fysiek de strijd aan moeten gaan en kansen benutten.

Conclusie voor vandaag:
Tevreden over het voetballende gedeelte, de strijd en de inzet. Teleurgesteld over: het benutten van kansen en het resultaat.

Nog even een opmerkelijk moment in de eerste helft. Onze grensrechter begon plotseling te roepen om hulp/assistentie, we dachten aanvankelijk aan iets ernstigs. Maar uiteindelijk bleek het dat hij een dusdanige "hoge nood" had dat een sanitaire stop niet uitgesteld kon worden. Gelukkig heeft hij de w.c. op tijd kunnen halen en kon hij daarna met droge schoenen gewoon weer de wedstrijd vervolgen :)

Volgende week spelen we i.p. om 10.00 uur thuis op de Burcht tegen de meiden van VVAC MO17.
U bent allen weer van harte uitgenodigd om onze meiden te komen aanmoedigen.
Voor nu wensen we iedereen een fijn weekend.

Met sportieve groeten,

Jermy Schrijver