Verdiende overwinning / Loon naar werken !

SV Meerkerk MO17-1

DIA MO17-1

Chanan Dikici (penalty)
Jet Verhoef (intikker)

19 april 2022 19:00

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Dinsdag, 19 apil 2022 om 19.00 uur
Sportpark "de Burcht"
sv Meerkerk MO17 - DIA MO17

Gisteravond stond de inhaal wedstrijd thuis op de Burcht tegen DIA op het programma. Deze wedstrijd was 2 x uitgesteld; de 1e keer omdat DIA i.v.m. een aantal COVID-gevallen geen elftal op de been kon brengen. De keer was omdat wij zelf te weinig meiden hadden om te kunnen spelen.
De meiden van DIA waren bereid op een doordeweekse dinsdag helemaal uit Teteringen naar Meerkerk te komen om deze wedstrijd te spelen.
Dank daarvoor :)
Het beloofde weer een pittig potje te gaan worden. DIA staat op een hele mooie 4/5 plaats in onze competitie terwijl wij zelf, na een paar onverdiende nederlagen, ons zelf terugvinden op een 11e plaats.
We waren bijna compleet, alleen Roos ontbreekt nog steeds met haar knieblessure. Maar er gloort licht aan de horizion; Roos is heel voorzichtig gestart met trainen. Dit doen we rustig aan om niets te overhaasten.
We konden wel Nora weer onder de lat verwelkomen, zij speelde haar eerste wedstrijd weer na haar ziekte. Zij had beloofd een halve wedstrijd te spelen maar dat werd een hele wedstrijd. Goed bezig, Nora !

De wedstrijd begon wat later omdat de meiden van DIA onderweg naar Meerkerk in een file terecht waren gekomen. Rond 19.10 uur floot Ahmed voor aanvang wedstrijd. De wedstrijd was nog maar amper 1 minuut bezig en toen ging de bal al op "de Stip". Chanan werd ten val gebracht binnen de beruchte lijnen en de scheidsrechter floot voor een penalty. Niet iedereen was het daar mee eens maar de scheidsrechter hield voet bij stuk en de penalty moest genomen gaan worden. De keuze wie dat zou gaan doen was een klus op zich. Want .... Resa zat wissel en die neemt dat ding toch altijd. Wie nu ??? Chanan ging deze vewrantwoordelijkheid op zich nemen. Er is een oude regel dat degene die een penalty mee krijgt nooit die penalty moet gaan nemen. Maar daar had Chanan lak aan en schoot de bal omnhoudbaar in de hoek: 1-0.
Hierna ontstond er een gelijk opgaande wedstrijd waarbij het spel heen en weer golfde zonder dat er eigenlijk grote kansen werden gecreëerd. Beide keepers hadden het meer druk met het coachen van hun team en achterballen nemen dan dat zij echt spectaculaire reddingen moesten verrichten. Omdat er verder niet meer gescoord werd bleef het dus 1-0 en daar gingen we ook mee rusten.

In de rust hebben we bij de meiden aangegeven dat we heel erg tevreden waren over de strijd die er geleverd werd. Als zelfs Evie en Rhodé (tegen een tegenstander die 1 1/2 kop groter was) mee gaan in de strijd (en deze ook vaak wonnen) dan weten we dat er echt geknokt wordt :)
Maar ... we hebben de meiden ook meegegeven dat we er vanuit konden gaan dat DIA in de 2e helft meer druk zou gaan geven om op gelijke hoogte te komen of evt. meer.
We hebben de meiden vooral mee gegeven om meer rust aan de bal te hebben en om bij een kansrijke positie niet te wachten en te breien maar om wat vaker op doel te schieten.

De 2e helft was weer een echte wedstrijd waarbij het spel weer heen en weer ging. Wij waren met Samara, Sanne en Jet  doeltreffend en kwamen daardoor op een verdiende 4-0 voorsprong. Het betere van het spel was in de 2e helft dan ook wel voor ons. Maar ook DIA bleef goed meedoen en was af en toe gevaarlijk door hun goede en (vooral ook) snelle voorhoede. Chanan, Sigi, Lisa en Romée hadden hier hun handen meer dan vol aan. Maar we bleven controle houden. Ook DIA werd nog beloond voor hun strijdlust; 3 minuten voor tijd wisten zij te scoren waardoor het 4-1 werd. Dit was ook meteen de eindstand.
We willen DIA nogmaals bedanken voor hun medewerking om deze wedstrijd doordeweeks te kunnen spelen. We willen ze ook bedanken voor deze pittige strijd. Volgens onze meiden waren ze fysiek heel aanwezig zonder over de grens te gaan of gemeen te worden. Zo hoort het dus bij een pittig wedstrijdje voetbal !! Wij vonden het ook heel prettig om eens beleefde meiden te horen. Tegen de scheidsrechter: Meneer bedankt voor het fluiten. Tegen onze meiden: Gefeliciteerd en succes verder. En tegen de leiding van ons team: Een hele fijne avond nog.
Wij wensen DIA verder succes in de competitie.

Na de wedstrijd hebben wij onze meiden gefeliciteerd met deze mooie (en verdiende) overwinning en gecomplimenteerd voor de inzet/strijd en de manier waarop de 2e helft vakkundig afgemaakt werd. Chapeau !! Zonder anderen te kort willen doen (want we hebben iedereen keihard nodig) willen we deze keer vooral Lisa en Lieke complimenteren voor hun onverzettelijkheid in deze wedstrijd.

A.s. zaterdag hebben we alweer onze volgende wedstrijd, dan spelen we om 13.15 uur op sportpark Verhoven in Gilze tegen de meiden van Gilze MO17.  We weten dat het best een stuk rijden is maar jullie zijn allemaal weer uitgenodigd om onze meiden aan te komen moedigen. Dit wordt gewaardeerd.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver