Weer 3 punten !!

Zaterdag, 23 april 2022, om 13.15 uur
Sportpark Verhoven
vv Gilze MO17 - sv Meerkerk MO17

Vandaag stond de uitwedstrijd in Gilze tegen de meiden van Gilze MO17 op het programma. Wat zou het vandaag gaan worden ?
Gilze staat op de 12e (en laatste) plaats en wij staan daar één plaatsje boven. Zou er na de mooie overwinning van afgelopen dinsdag sprake zijn van onderschatting van de tegenstander omdat zij 0 (nul) punten hebben en laatste staan ?

We gingen vandaag met 12 meiden op pad; Roos is op de goede weg maar nog steeds herstellende van haar knie-blessure, Istarlin heeft last van een blessure aan haar been en Rhodé was afwezig omdat zij van een vakantie aan het genieten is. Toen we in Gilze gearriveerd waren bleek ook nog eens dat Daphne zich zo beroerd voelde dat ook zij niet mee kon doen. Kennen jullie dat liedje van die kleuters op dat hek; toen waren er nog maar 11. Met deze 11 zijn we de wedstrijd begonnen en gelukkig ook geëindigd.

Over de wedstrijd zelf kunnen we zeggen dat het mooi weer was, dat we 5 keer gescoord hebben en dat we 3 punten mee naar Meerkerk genomen hebben. Door deze overwinning zijn we op de ranglijst van de 11e naar 8e plaats gestegen.

Volgens enkele experts langs de lijn waren de ondergrond en de aanwezigheid van een jongenswedstrijd naast ons (iets met hormonen ...)  de redenen van het getoonde spel van vandaag. Wij leggen ons daar bij neer en kijken uit naar de volgende wedstrijd. Die is over 2 weken in Dordrecht om 13.45 uur als we tegen de meiden van Wieldrecht MO17 gaan spelen. Zij staan één plaats onder ons maar hebben wel 3 (!) wedstrijden minder gespeeld. Dat beloofd dus ook weer een spannend potje te gaan worden.
Zoals altijd is iedereen weer uitgenodigd om onze meiden aan te komen moedigen. Dat wordt gewaardeerd, dat weten jullie inmiddels wel :)

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver