Verdiende overwinning voor sv Meerkerk MO17

Vreeswijk MO17-1

SV Meerkerk MO17-1

Sanne den Besten (afstandschot)
... (corner)

1e klasse Zwaluwen Jeugd Reeks (1e fase) H

1 oktober 2022 15:45

Sportpark Parkhout
Helmkruid 3
3434CT
NIEUWEGEIN

3C112392-06BB-4F0D-B715-2BD2D85E1902_1_201_a.jpeg

Zaterdag, 1 oktober 2022, om 15.45 uur
Vreeswijk MO17 - sv Meerkerk MO17

Zaterdag stond de uitwedstrijd in Nieuwegein tegen de meiden van  Vreeswijk MO17 op het programma.
De wedstrijd stond gepland op het fijne tijdstip van 15.45 uur. Wie verzint dat; een jeugdwedstrijd aan einde van je vrije zaterdagmiddag...
In Nieuwegein bleek dat Vreeswijk bezig is met een fusie. O.a. hierdoor en nog wat andere redenen heeft de club doen besluiten om de wedstrijd van de meiden op dit "vreemde" tijdstip te plaatsen.
Rond half 3 was het verzamelen op de Burcht om met 11 meiden naar Nieuwegein te vertrekken. Channan was reeds in Nieuwegein en Roos, Kaylee en Lieke waren afwezig door blessures of andere bezigheden. Dat betekende dus dat we maar 1 wissel hadden en dat we dus slim moesten wisselen omdat we ook met de regels m.b.t. de dispensatie-speelsters te maken hebben.

In Nieuwegein werd er snel omgekleed en onder het genot van een stemmig muziekje werd de warming-up gedaan.
Gedurende de warming-up kwam de scheidsrechter een kijkje nemen om de pasjes van onze meiden door te nemen, hij gaf aan onze situatie met de dispensatie-speelsters te begrijpen en dat we vooral lekker moesten gaan voetballen.
Daar kwam hij even later toch weer op terug met de mededeling dat we te veel dispensatie-speelsters in het veld hadden en dat we dus moesten wisselen. (Waar hij dus officieel ook gelijk in had ...)  Nadat we dat gedaan hadden kon de wedstrijd dan eindelijk gaan beginnen.
Voordat de wedstrijd begon heeft onze aanvoerder Nora, in het kader van de week van de scheidsrechter, de beste man in het zonnetje gezet door hem een bos bloemen te overhandigen.
(De thuisspelende ploeg had dit niet gedaan omdat zij er 's morgens pas van gehoord hadden. Maar ... gedurende de wedstrijd hadden zij er nog wel iemand op uitgestuurd om een doos "Merci"te halen. Die werd na de wedstrijd toch nog aan de beste man uitgereikt.)

Over de eerste helft kunnen we kort zijn; het was niet altijd even goed maar er werd hard gewerkt.
Het was niet hoogstaand maar af en toe wel hoog .... Vreeswijk was de iets betere ploeg en creëerde de meeste kansen. Omdat onze achterhoede en met name Nora (onze keepster) steeds op de goede plek stond bleef het 0-0 Met deze stand gingen we ook de rust in.

De tweede helft was van onze kant beter; we hadden meer de bal en creëerden ook iets meer kansen. Sanne wist met een mooi bekeken afstandschot de keepster van Vreeswijk te verslaan waardoor we op een 0-1 voorsprong kwamen.
Hierna ging het spel weer heen en weer totdat Istarlin het op een lopen zette. Ze begon alleen de achterhoede van Vreeswijk af te jagen die daardoor niet wisten wat ze moesten doen. Istarlin kwam hierdoor in balbezit en hoe het gebeurde, gebeurde het maar de bal ging via "de kluts"met een boog over de keepster van Vreeswijk heen. De bal verdween in het doel en toen was het 0-2.
Hierna stroopte Vreeswijk nog maar eens de mouwen op en kwamen we meer onder druk te staan.
Toen Vreeswijk vervolgens rechtsreeks uit een hoekschop de 1-2 scoorde werd het nog echt even spannend. Maar omdat iedereen er voor bleef knokken wisten we de laatste minuten stand te houden en bleef het 1-2.

De laatste minuten waren tekenend voor deze wedfstrijd; met vereende krachten werd deze wedstrijd gewonnen.
Was het een goede wedstrijd: Nee. Was het mooi om naar te kijken: Nee. Kunnen wij beter: Ja
Hebben onze meiden er alles aan gedaan om deze wedstrijd te winnen: Ja !!
Samen hebben ze gezorgd dat de 3 punten mee naar Meerkerk gingen.  Complimenten dus :)

A.s. zaterdag spelen we thuis op de Burcht om 12.00 uur tegen Bergambacht de voorlaatste wedstrijd van fase 1 van deze competetie.
U bent allen weer uitgenodigd om onze meiden aan te komen moedigen. De meiden waarderen, zoals jullie weten, dit heel erg!
Fijne zondag en tot volgende week.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver