Een mooie overwinning voor sv Meerkerk MO17

tel. 0183-352005

Zaterdag, 8 oktober 2022, 12.00 uur
sv Meerkerk MO-17 - Bergambact MO17

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen de meiden van Bergambacht MO17 op het programma. Na de overwinning vorige week op en in Vreeswijk waren we benieuwd hoe het vandaag zou gaan lopen. Bergambacht staat boven ons in de rangschikking; zij hebben 2 x gewonnen en 2 x gelijk gespeeld. Wij hebben 2 x gewonnen en 2 x verloren. Het zou een spannend potje voetbal kunnen gaan worden dus ..
We waren vandaag bijna compleet, alleen Roos ontbreekt nog steeds i.v.m. haar blessure. We hadden dus de beschikking over 3 wissels.
Wat een luxe ;)

Nou dan nu over de wedstrijd. De wedstrijd was amper begonnen of de bal lag er al in. Samara wist na een mooie combinatie en mooie solo na 40 seconde al te scoren. Dat is nog eens wat je noemt een goed begin. Vervolgens waren we gedurende de eerste helft beter dan onze tegenstander uit Bergambacht. Achterin stond Nora steeds op de goede plek en waren Chanan, Lisa, Sigi en vooral Romée hun tegenstander steeds de baas. Op het middenveld was het een lust voor het oog om de combinaties tussen Resa en Samara te zien. En ook Kaylee en Evie speelden een gedegen wedstrijd. Voorin zorgden  afwisslend Lieke, Istarlin, Rhodé, Jet en Sanne steeds voor gevaar. De bal ging lekker rond en met afatandschoten en mooie combinaties bleven we gevaarlijk. Rhodé met een intikker op de doellijn, na een goede actie van Sanne zorgde voor de 2-0. Lieke scoorde uit een scrimmage na een corner voor de 3-0 en het mooiste doelpunt kwam vlak voor de rust.
Na een aanval over vele schijven, die begon bij onze rechtsback, kon Sanne na een mooie pass van Lieke via de onderkant van de lat de 4-0 scoren. Hierna gingen we rusten.

In de rust hebben we aangegeven dat we zeer tevreden waren en hebben we bij de meiden aangegeven op dezelfde voet door te gaan. Het enige wat we ze nog meegegeven hebben was om nog meer de vrije ruimte op te zoeken waardoor we nog meer afspeelmogelijken zouden krijgen en we nog meer kansen konden creëeren. Ook hebben we aangegeven dat het, ondanks de voorsprong van 4-0, nog geen gelopen koers is.

De 2e helft was ondanks de goede bedoelingen van de meiden wel wat minder dan de 1e helft. Desondanks bleven we de betere ploeg en creëerden we nog een aantal kansen. Door een onoplettendheid achterin kon de aanvoerder van Bergambacht na een mooie solo de 4-1 maken.
Sanne was degene die vandaag voor het laatst scoorde; na een mooie aanval scoorde zij met een harde pegel waar de keepster van Bergambacht geen antwoord op had. Hierdoor werd het 5-1 en daar bleef het bij.

Door deze mooie en goede overwinning stijgen we van de 6e naar de 4e plaats in deze, voor ons onbekende, Utrechtse 1e klasse.
Wij denken dat dit voor nu, gezien de samenstelling van een ons team en de vele blessures en afwezigen, een mooie prestatie van onze meiden is!
A.s. maandagavond spelen we de laatste wedstrijd in de 1e fase (van de nieuwe opzet van de KNVB) en gaan we zien wat de KNVB met ons voor heeft en hoe we (opnieuw of niet) ingedeeld gaan worden ...

Wij wensen iedereen een fijn weekend en voor degene die maandagavond zin en tijd hebben; jullie zijn uitgenodigd om onze meiden bij hun laatste wedstrijd van fase 1 aan te komen moedigen.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver