Herovina 2 – Sv Meerkerk 3

4171AH
HERWIJNEN

Herovina 2 – Sv Meerkerk 3

Vandaag stond de 1e “officiële” wedstrijd van het seizoen op het programma. Na de zegentocht van vorig jaar toch wel even wennen, de oude stramme spiertjes weer even soepel krijgen. Dit jaar zijn er wat veranderingen:

• We zijn dit jaar geen sv Meerkerk 5 meer maar we zijn (weer) Sv Meerkerk 3 geworden
  • Nieuwe shirts dankzij de ondernemers in ons team, gaaf mannen!
  • We hebben Lex en Rick opgetraind en zij zijn klaar voor een nieuwe uitdaging bij SVW of het 2e elftal
  • We hebben Mike (en een klein beetje Joey) opgepikt bij het 2e elftal om ons te versterken
  • De tegenstanders lijken elk jaar jonger en sneller te worden maar dat kan ook aan de schrijver van dienst liggen

De wedstrijd stond vandaag om 12u ingepland, normaal gesproken staan we niet echt te springen om deze tijden maar vandaag kwam het niet verkeerd uit want er stond een BBQ gepland bij Fam. Ruudjes met alle vrouwen en kiddo’s erbij.

Het was deze week schrapen qua spelers maar ondanks de wekelijkse file flirt perikelen van Wicky konden we toch met 11 man de wedstrijd starten.

Keeper: Mari
Verdediging: Bassie, Appie, Gijp en van Zee
Middenveld: Spa, Bokkie, Klinker en Wicky
Aanval: Joey en Boertie

Wissels: Raffie, Brian en Jos

Herovina begon de wedstrijd vol energie, deze mannen staan ook twee keer per week op het trainingsveld onder leiding van een trainert. Maar ze werden eigenlijk lange tijd niet of nauwelijks gevaarlijk. Wij kregen de grootste kansen, na een mooie aanval werd Wicky vrij gespeeld maar hij vond de benen van de keeper op zijn weg. Vlak daarna had Joey een mooie actie en dito schot maar die spatte op de lat uiteen. Eén moment van onoplettendheid kostte ons een tegenstreffer. Vanaf de zijkant kwam een voorzet en de spits was stiekem weggeslopen en kon vrij binnenkoppen.

Raffie was niet helemaal fit maar de andere wissels kwamen in het veld. Wacht; wissel. Brian kwam erin voor Appie en Jos was nog in geen velden of wegen te bekennen. Achteraf bleek dat hij voor een lastig dilemma stond; of het vlees warm afleveren bij Ruud of op tijd zijn bij de voetbal. Daarnaast bleken zij schoenen nog in Lakerveld te staan maar hij kwam ons het laatste half uur mentaal supporten.

De 2e helft begon met wat handgranaten van onszelf door in de opbouw slordig balverlies te lijden. Ook Brian zijn schoenen zaten nog verkeerd om bij de eerste 5 ballen. Maar daarna begonnen we echt te voetballen. Zonder overmatig balbezit kwam we er enkele keren gevaarlijk uit met al aanspeelpunt Brian en de snelheid van Joey. Ongeveer halverwege de 2e helft mocht Boertie een corner nemen en hij legde hem puntgaaf op de kop bij Wicky. Die hem op zijn beurt keurig tegendraads binnen knikte. Een heerlijke gelijkmaker! Daarna was Brian pas echt los, na mooi positiespel liet hij de bal heerlijk over de schoen rollen waardoor hij Joey direct alleen op de keeper afstuurde. Die twijfelde een paar momentjes maar schoot door de benen van de keeper de 1-2 binnen. Eigenlijk zijn we daarna niet meer in de problemen gekomen, Mari hield zijn hok verder schoon. Dank weer voor het meedoen Mari! De 3e helft begon bij Herovina en liep moeiteloos door bij Ruudjes en co. Daar hadden Ruud & Nolstra alle voorbereidingen al getroffen voor een heerlijke avond vol gezelligheid, biertjes, heerlijke vleesgerechten van onze vleesjuwelier en wat bietenburgers.

A.s. zaterdag mogen wij thuis uitkomen tegen LRC.