SV Meerkerk 5 - HSSC'61 5

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Het is zaterdag 17 september. Na een regenachtig begin van de ochtend mochten wij ons om kwart voor 12 melden op de burcht voor onze 3e bekerwedstrijd. Dit betekend vroeg uit de veren, wonder boven wonder was iedereen op tijd. Nadat we vorige week afgedroogd werden hadden we allen weer frisse moed verzameld om tegen HSSC’61 ten strijden te trekken.

Na omgekleed te hebben kwam het moment van de waarheid: de speech van Hans gevolgd door de opstelling. Sta je er in? Waar sta je? Hoe gaan we spelen? Vragen waar je ‘s nachts badend in het zweet wakker door word. Voor Floris was dit zijn goed recht, hij kreeg de verantwoording om de wedstrijd in goede banen te leiden. Op doel en tevens aanvoerder Terry. Ons defensieve blok bestaat uit Ivan en Michael geflankeerd door Melvin en Corné. Voor de verdediging heeft hans gekozen voor de lopende nummer 6: Jacco, op links Luuk en op rechts Justin. Op 10 start Willem met daarvoor Coen en Annas.

Het begin van de wedstrijd ging aardig gelijk op, hier en daar een kans voor beide partijen tot de 17e minuut: na een goede steekbal werd Coen 1 op 1 gezet, deze werd op zakelijke wijze het doel in gewerkt. Hierna veranderde de wedstrijd, nu wij 1-0 voor stonden begonnen we te nonchalant te spelen makkelijke balletjes werden naar de verkeerde partij gespeeld. Dit zorgde voor een aantal kansen voor Heicop, hierdoor stond het dan ook weer in de 23e minuut 1-1. Na de bal weer afgetrapt te hebben werd er geprobeerd rustig te blijven, dit ging aardig goed tot minuut 39. Een speler van HSSC besloot de bal maar even van een metertje of 20 in de kruising te leggen, Terry was kansloos. Vlak voor de rust werden we nog verast door een vlijmscherpe steekbal waardoor we met een stand van 1-3 richting de thee konden.

Allen verwachtte een donderspeech in de rust, maar Hans veraste ons door op zijn eigen wijze de boel weer neer te zetten scherpe analyses zette iedereen weer op scherp, ook was het weer tijd om te wisselen. Annas mocht na enige discussie de vlag over nemen, geassisteerd door Hans. Hierdoor kwam een plekje in de spits vrij die Beco invulde, William verving Michael die het fluitje overnam van Floris, die de flank mocht bestrijken. Er werden nog een paar clichés tegen elkaar geroepen zoals: Laat de bal het werk doen, hou gewoon de rust en zoek die vrije man. Dit motiveerde ons weer om de kleedkamer te verlaten en de wedstrijd weer als een 0-0 te betreden. De 2e helft was het eigenlijk voornamelijk alleen maar verdedigen voor Meerkerk, we kregen moeilijk druk op de tegenstander en hadden zelf juist weer moeite om een goede aanval op te zetten. Dit leidde dan ook tot de 1-4 wat uiteindelijk ook de eindstand werd. Nu begon de laatste en belangrijkste helft: de 3e helft, tijd voor ons om uit te blinken! de zon scheen en het was aangenaam op de Burcht. Er werden genoeg goudgele rakkers horizontaal gelegd, broodjes bal gegeten en vooral: lekker dom ouwehoeren. Er werd gepraat over wat niet goed of wat juist wel goed ging(vooral wat niet goed ging). Na een aantal uurtjes hoorden we dat Molly nog een date gepland had. We horen graag volgende wee een analyse hoe dit afgelopen is, dit kan dan eventueel ook in  het verslag meegenomen worden van volgende week.

De volgende wedstrijd word gespeeld op 24 september tegen Streefkerk gespeeld op de burcht.

Willem.