LRC 4 - Sjoel Vereniging Meerkerk 4

4143LM
LEERDAM
tel. 0345-612307

1 oktober 2022, de talenten van 4 mochten aantreden tegen het altijd sterke LRC uit Leerdam. En deze datum kan wederom de geschiedenis boeken in. En niet om alleen de wedstrijd, maar ook om de hoeveelheid man die om half 2 klaar stonden op de Burcht.

De vrijdagavond was voor de meeste spelers weer een gezellige avond, zo waren verschillende spelers te vinden in de kroeg, de keet, in hun stadje of in de Vleesbak in Gorinchem. In de kroeg sprak leider en schrijver Tak, Nicky den Braven die het al raar vond dat hij geen appje gehad had die week of dat we spelers konden lenen van hem, dat gaf al aan hoe bijzonder deze dag zou gaan worden. Maar het schijnt dat degene die in Gorinchem het ontzettend gezellig gehad hadden. Al zal ik hier niet verder op de details ingaan, die blijven binnen de muren van de Meerkerk 4 kleedkamer.

Dat het gezellig was de avond ervoor bleek wel afgelopen zaterdag om half 2. We stonden namelijk klaar om te gaan, toen er opgemerkt werd dat één speler er nog niet was. Dit kan er natuurlijk maar één zijn; Mark van Toor. Het was weer zover. De ene keer rijd hij schade bij een teamgenoot, de andere keer komt hij niet opdagen op het verzamelmoment. Gelukkig zijn wij de beroerdste niet en besloten we met z’n alle langs zijn huis te gaan om hem op te halen, ook hier was geen Mark te bekennen. Ook vaders en moeders wisten niet waar hun jong uit kon hangen, terwijl wij nog wel een idee hadden. Maar goed, wij dus met één sterspeler minder richting Leerdam.

In Leerdam stond er op de planning dat wij, wederom, op het hoofdveld aan mochten treden. Echter was dit de dag ervoor in het cafe al uitgedokterd door de tijdelijke “baas” van het team; Nick. Ook had hij geanalyseerd dat het damesteam ook thuis moest voetballen rond dezelfde tijd, en eenmaal op de teampagina van de dames vergat onze trainer helemaal onze eigen tegenstander te analyseren. Dit resulteerde ook in een matige toespraak voor de wedstrijd, wat wederom veel over de dames ging. Toch had hij weer een opstelling gemaakt met Jeremy op het hok (#Hesselnooitde0 was helaas ziek) achterin Sjoerd, Nils, Tak en Bicep “Voorzitter” Borgstijn. Op het middenveld Koen, Ruben en Arie. En voorop Jasper, Justin en onze grote Maat. Jaja, Maat ging het na heel lang afwezigheid weer een keer proberen en mocht dat uiteraard gelijk doen vanaf het fluitsignaal. Dit betekende dat Wout, Klaas, Gerwin, Devin en de inmiddels gearriveerde Mark op de bank begonnen.

De wedstrijd was maar even van start en Sjoerd had zijn eerste boete alweer op zijn naam staan. Door geklungel achterin zette Sjoerd zijn buik uit waardoor de tegenstander een gevoelig tikje kreeg en hierdoor ging liggen. De goedgelovige scheidsrechter van dienst ging mee met de aanvaller en kende dus een penalty toe. Jeremy wist deze niet te keren waarmee #Jeremynooitde0 was geboren. 5 minuten later was het wederom raak en hing de 2-0 tegen de touwen, Meerkerk 4 in paniek. Ik denk dat we toch Jacco van Zessen misten waardoor we toch minder compact! stonden dan vorige week. Maarja, die was er niet bij dus moesten we zelf onszelf terug in de wedstrijd boksen. Gelukkig gebeurde dit ook en versierde Wout met veel theater een penalty tegen zijn oude club. Koen Dekker wist deze te maken waardoor we opzoek konden naar de gelijkmaker. Deze kwam vrij snel door een goaltje van Gerrie. Ruben dacht daarna de credits te krijgen; “Want door mij ging hij mee met die corner” maar de assist kwam toch echt op Aron zijn naam. Even later wilde de tegenstander van Wout LRC weer naar de voorsprong boksen, alleen nam hij dit net te letterlijk. Hij gaf namelijk Wout een tik tegen zijn gezicht. Echter zag de scheidsrechter dit niet, die heel paniekerig de regels begon te schreeuwen in mijn oor, nog bedankt. Wel vind ik dat LRC leuk doet met een camera op het hoofdveld, maar deze gebruiken als VAR was ook geen optie.

Maar goed, rust, 2-2 op het bord en een waarschuwing van de scheids dat er niet meer zoveel geouwehoerd moest worden anders ging hij kaarten trekken. Het is en blijft een trend bij veel spelers van ons om bij alles te zeuren op de scheids. We gaan elke wedstrijd maar Theo van Zessen of Piet Veen meenemen als scheidsrechter, waar wel respect voor is en niet tegen gezeurd word. Los van wat de beslissingen zijn van de scheidsrechter, allemaal zeuren en praten helpt niet mee.

Dat zagen we de 2e helft toen Ruben een plakkie kaas kreeg vanwege, u raad het al, praten. Ook was deze beslissing van de scheids een beetje apart maar het was een feit dat we 10 minuten met 10 man verder moesten. Dit speelde we vrij handig uit door over elke inworp een minuut te doen, en bij elke tackel op de bal een tegenstander mee te nemen. Hierdoor kwamen we weer snel met 11 man om de wedstrijd te gaan eindigen. Dit werd ook gedaan door goals van Wout, Jappie, Koen en onze voorzitter. Deze goals voeg ik even in één zin, omdat dit allemaal snel achter elkaar gebeurde. Wil je deze goals zien? Neem een kijkje op ons Instagram account @svmeerkerk4 waar ze op komen te staan. Uiteindelijk resulteerde deze wedstrijd in een 6-2 winst en staan we nog een week bovenaan. Elke week is hierin meegenomen, al gaan we er natuurlijk voor om dit het hele seizoen vol te houden.

Volgende week mogen de sterspelers weer aantreden op de Burcht waar we om half 3 aftrappen tegen Beesd. Ik hoop op weer zo’n mooie uitslag met weer net zoveel eigen spelers, en ik hoop op ons altijd trouwe publiek. Tot volgende week!

Leijer Tak