SV MEERKERK 5 - VVAC 5

4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Op zaterdag 1 april 2023 speelt de formatie van vader en zoon Den Braven tegen koploper VVAC.
Voorafgaand aan de wedstrijd had Den braven junior al een 1 april grap bedacht door de selectie om 13:30 te laten verzamelen ipv de gebruikelijke 13:45. Dit zorgde er gelijk voor dat de boetepot politie aan het werk kon. Anas, Dylan en Jacco hadden de berichten niet gelezen en kwamen zo dus te laat.

Verder naar de orde van de dag.
De formatie van vader en zoon Den braven was flink uitgedund, gelukkig mochten we gebruik maken van de kunsten van Guando van het 3e. Nogmaals bedankt voor het mee doen! Met een selectie van 12man begonnen we aan de warming up. Willem en Justin zouden later nog aansluiten. Al was laatst genoemde door de paasdrukte bij de plaatselijke supermarkt zo druk met het verstoppen van de paaseitjes dat hij pas 15 minuten voor het einde van de wedstrijd aan kwam en helaas niet meer mee deed. De 3e helft speelde het talent van meerkerk 5 uiteraard wel mee!
Hans gaf het vertrouwen aan de volgende elf voor de basisopstelling. Terry(C), Mollie, Jacco, Ivan, William, Guando, Dylan, Luuk, Noah, Coen, Mark. De wedstrijd onder leiding van onze eigen leider Nick die zich dit keer opofferde voor het team!

Sv Meerkerk begon verassend goed aan de wedstrijd en was zeker niet de onderliggende partij. De thuisploeg kreeg door de goed spelende Luuk de Gans en de snelheid van Coen al zijn eerste kansjes maar vergat zich zelf te belonen, na een aantal gevaarlijke aanvallen van VVAC (die overigens weer met de sneltrein voor in speelde) mocht Sv Meerkerk dankbaar zijn dat onze Terry wederom een ijzersterke pot aan het keepen was en de thuisploeg goed op de been hield. Sv Meerkerk had het verdedigend goed op de rit en werd richting het einde van de helft steeds brutaler en ging zich uit eindelijk belonen met de op dat moment verdiende 1-0. Via een snelle omschakeling werd super spits Mark Steehouder bereikt, hij maakte een prachtige 1-2 met de tegenstander en haalde daarna uit 1-0 voor de thuisploeg! Leuk feitje is dat Mark voor het eerst niet de langste speler op het veld was, ik weet niet wat ze bij VVAC te eten krijgen maar wat een reuzen lopen daar.
Lang kon Sv Meerkerk helaas niet genieten van de voorsprong 10 minuten na de 1-0 viel dan dan de toch de 1-1. Een wereldbal van achter vloog over de Sv Meerkerk verdediging heen en werd daarna door een fraaie combinatie afgemaakt. Zo gingen we dus met een score van 1-1 de rust in.
Tijdens thee kregen we de complimenten van de leiding dat we echt wel erg goed staan en een goede wedstrijd aan het spelen zijn.
De 2e helft wouden we graag de zelfde druk er op houden. Luuk en Noah werden naar de kant gehaald voor Willem en Anas.
Al snel na de rust kregen we helaas de 1-2 tegen. Door weer een gevaarlijke corner met al die reuzen van VVAC kopte ze dit keer raak. Niet snel daarna viel helaas de 1-3 ook. VVAC combineerde fraai door de Meerkerk verdediging en maakte zo het verschil. In de 2e helft kon je zien dat de pijp steeds meer leeg aan het gaan was en VVAC toch een niveautje te hoog is. Verder dan een aantal goede mogelijkheden van Coen kwamen we helaas niet meer in de 2e helft. Vervolgens zou de 1-4 weer uit een corner vallen waarbij de 2,10 lange aanvoerder de bal er inkopt. Vlak voor tijd maakte VVAC aan alle twijfel een eind door de bal nog eens van 20 meter over Terry heen te schieten, wat de eindstand bepaald op een 1-5 verlies voor de thuisploeg.

Al met al heb ik vooral in de eerste helft een erg goed Meerkerk gezien maar moeten we helaas concluderen dat deze tegenstander een maatje te groot was. Er zaten vandaag ook veel goede dingen in die we zeker mee gaan nemen naar de volgende wedstrijd, die we van Noordeloos zeker moeten gaan winnen. Er komen richting het einde van het seizoen wat makkelijkere tegenstanders aan dus ik verwacht dat we zeker nog wat punten gaan pakken en het seizoen goed gaan afsluiten.

Mvg,
Mollie.