SteDoCo 4 - SV Meerkerk 5

4223MG
HOORNAAR
tel. 0183-581770

Op de verjaardag van Jack Spijkerman staat er voor de geel-zwarten een wedstrijd tegen Stedoco 4 op het programma.

Het was zoals gebruikelijk weer een chaotische morgen in de Meerkerk 5 app. Na een aantal appjes heen en weer werd al snel duidelijk dat mollie voor de verandering eens op tijd naar zijn bed was gegaan, maar verder de helft van het team al begonnen was aan een ochtend kroegentocht. Helaas krijgen we vlak voor de wedstrijd nog te horen dat naast Den Braven junior ook il professore de wedstrijd moest laten schieten door de inmiddels bekende griep. De leiding sprak het vertrouwen uit in mister Veen om de teugels voor vandaag over te nemen.

Verder naar de orde van de dag.
Met dit keer genoeg auto’s vertrokken de mannen vanaf de burcht richting hoornaar.

Eenmaal aangekomen was de verrassing van de dag toch wel dat mister Veen er voor koos om de aanvoerdersband aan Mollie te geven, dit scheen met de vroeg naar bed prestatie te maken hebben gehad. De geel zwarten begonnen met de volgende formatie aan de aftrap; Terry, Anas, Mika, Jacco, Mollie, Luuk, Justin, Willem, Beco, Mark en Noah.

Na een lange warming up blies de scheidsrechter dan uiteindelijk om 14:30 op zijn fluit. De eerste 15 minuten waren rommelig aan beide kanten en er was dan ook niet veel aan de zeis voor de mannen in het geel-zwart. Door slordig balverlies van de geel-zwarten viel dan toch de 1-0 voor het thuisteam, al had de goal wel wat weg van buitenspel. Uiteindelijk vielen hierna ook de 2-0 en 3-0 door wederom foutjes van de geel-zwarten. Het was duidelijk dat het team van mister Veen smakte naar de thee.

Mister Veen sprak de geel-zwarten formatie toe  en voerde wat tactische wijzigingen door.

Anas moest plaats maken voor kenneth op de linksback, Terry ging eruit voor gelegenheids keeper Ivan, en Beco verliet het veld voor mister Veen himself. De boodschap was duidelijk de 2e helft willen we veel meer inzet zien en het de thuisploeg nog zo lastig mogelijk maken.

Hoe goed de peptalk van Mister veen ook was toch stonden we door opnieuw slechte communicatie 2 minuten na de thee alweer met 4-0 achter. Vanaf dat moment ging de knop om bij de geel-zwarten er werd keihard geknokt en bij vlagen erg leuk gevoetbald, dit leiden mede door een mooie assist van Luuk de gans de 4-1 van Mark Steehouder in, hij schoot hem kiezelhard in het hoekje. De mannen waren los en na een uitstekende corner van onze Noah kopte de zelfde Mark S raak. 4-2 was er dan toch nog iets mogelijk? Over naar misschien wel het moment van de wedstrijd, de geel-zwarten veroorzaken een penalty en gelegenheids keeper Ivan mocht de goal verdedigen. Met een cruciale redding hield Ivan zijn doel schoon en was er toch nog hoop voor de formatie van mister veen. De 4-3 hing een tijdje in de lucht, maar helaas zat het niet mee. Ik durf te beweren dat als de wedstrijd nog 15 minuten langer duurde we ze hadden gepakt.
Helaas gebeurde dit niet, met de inzet van de tweede helft is het een kwestie van tijd voordat de eerste punten gepakt gaan worden.

Volgende week mogen de mannen het gaan proberen tegen de koploper thuis om 12:30, voor de verandering weer eens lekker op tijd aan het bier.

Mvg, Mollie