LEKVOGELS 4 - SV MEERKERK 5

4128BN
LEXMOND

Seizoensafsluiter

Het einde van het seizoen is aangebroken. De opkomst was het hele seizoen netjes op orde. Eigenlijk maar 1 wedstrijd is doordeweeks gespeeld en een andere afgelaste wedstrijd (door de tegenstander) is op papier afgerond met een 3-0 winst voor meerkerk.

Vandaag breekt de laatste wedstrijd van dit seizoen aan, uit bij Lekvogels. Lekvogels hangt netjes in de middenmoot en doet nog mee om de 4de plek. Helaas is ons eigen seizoen niet verlopen zoals gehoopt. We bungelen toch wel aardig stabiel op de voorlaatste plaats. Alleen Noordeloos hangt nog 1 plekje onder ons.

De eerste wedstrijd van die seizoen, alsdan wel een bekerwedstrijd werd gewonnen met 3-0, het voornemen van Hans om het seizoen met 3-0 winst af te sluiten is daarom ook geen gek idee.

Ondanks dat Lekvogels een stuk hoger plaatst staat dan ons, voelen we dat er punten te halen zijn.

Voor we aan de wedstrijd beginnen eerst nog even het volgende, Met de laatste wedstrijd sluiten wij dit matige seizoen af. Naast dat we het seizoen afsluiten eindigen er meer dingen. El Ganzo heeft het contract met Meerkerk 5 ontbonden en ten kennen gegeven zich liever op de reserve lijst te plaatsen, uiteraard wanneer nodig kunnen wij volgend seizoen hem altijd nog is benaderen om mee te doen. Geen Rushes meer, vreselijke hoge voorzetten op de training en uiteraard de specifieke pijntjes op het bovenbeen meer komend seizoen.

Naast El Ganzo moeten we nog van iemand afscheid nemen, onze tropische verrassing ‘Anas’ gaat terug verhuizen naar Utrecht en zal daar bij een ander team aansluiten. Anas die pas 1 seizoen mee doet moest aan het begin toch wel erg wennen aan ons spelgedrag, met hier en daar een uitschieter was zijn seizoen niet onopgemerkt. De laatste wedstrijd hadden wij Anas wel verwacht, het blijkt alleen dat hij niet aanwezig kan zijn. Een gemiste kans op 90 minuten met de aanvoedersband.. Anas veel succes bij je nieuwe club!

Om half 2 gaan we richting Lexmond. Hans heeft zich ingesteld op een 3-0 winst. Nick vertrouwd erop dat we geen blessures krijgen want we gaan met 13 spelers richting Lexmond.

Terry en Justin zijn nog geblesseerd, Molly heeft vorige week een opstapje gemist in de discotheek dus kan zijn voetbalschoen niet aan door een dikke teen. Geert melde zicht te laat af, de reden blijft onduidelijk, Social media berichtgeving laat zien dat hij met Madam zich ergens op een terras bevind... Dylan is in New York aan het kijken of het Vrijheidsbeeld wel echt zo groot is..

We starten de wedstrijd met de volgende opstelling: Bas op doel, Verdedigend: Koene, Wiljam, Nicky, Ivan. Middenveld: Dennis, Luuk, Willem, Noah & aanvallend: Coen en Mark. Wissel: Floris & Jacco.

Lekvogels begint de wedstrijd sterk en laat de bal lekker rond rollen, na wat mislukte voorzetten van Lekvogels komen wij er sterk uit met wat verschillende counters. Met een lekker zonnetje en af en toe een briesje is het goed vertoeven op het veld.

Al vroeg in de wedstrijd komt er een sterke counter vanuit de Meerkerkse kant richting het doel van Lexmond. Coen steekt Luuk diep op rechts en hierna geeft Luuk de bal voor het doel. De bal wordt weggewerkt maar valt voor de voeten van Noah die hem op zijn beurt in het doel schiet. 0-1 voor Meerkerk in de 8ste minuut.

De wedstrijd gaat gelijk op, Lekvogels komt met lange hoge voorzetten van de Linkse en Rechtse kant waarop Meerkerk de bal wegwerkt en counters krijgt.
Na een minuut op 25 komt er geen voorzet van de linkse kant maar breekt een middenvelder van Lekvogels door de verdediging heen. De bal wordt richting bas geschoten in de korte hoek, Bas probeert de bal te stoppen maar laat hem door zijn benen gaan.. 1-1.

Richting het einde van de eerste helft neemt Lekvogels de overhand in het spel, meerkerk wacht wat meer af en laat Lekvogels de bal rond spelen. Rust.

Tweede helft, Jacco komt erin voor Wiljem en Floris voor Luuk.

We beginnen de tweede helft sterk en creëren gelijk weer wat kansen.
een aantal keren is ook Lekvogels wederom gevaarlijk met wat ballen die maar net over gekopt worden. Na een aanval van meerkerk valt de bal net buiten de 16 voor de voeten van Coen die hem op mooie wijze in de verre hoek naast de keeper weet te schieten, 1-2 voor Meerkerk.

Even later weet weet Coen een balletje diep te geven op Mark die hem langs de doelman weet te werken 1-3 voor Meerkerk.

Van beide kanten zijn er nog wat Aanvallen maar deze eindigen allemaal op niks uit. Het fluitsignaal klinkt. Dit seizoen is voorbij. Ondanks de 3 punten zit er niet meer in dan een één na laatste plek voor ons. Op naar volgende seizoen en hopende op een beter resultaat.

Volgende week hebben we nog een Afsluitende BBQ gepland staan, en twee weken daarna het Jan van Ooijen Toernooi waar we als team aan meedoen.

Vanuit hieruit alvast, De Familie den Braven bedankt voor dit Seizoen. Erica bedankt voor het oneindig vullen van de bidons. En tot volgend seizoen!