Meerkerk 3 doet weer mee om kampioenschap

4207XB
GORINCHEM

Meerkerk 3 doet weer om kampioenschap

Vandaag stond de topper tegen GJS 5 op het programma. GJS staat al maanden bovenaan met momenteel 3 punten voor op Meerkerk en had 1 wedstrijd minder gespeeld. Met een ‘ krappe’ selectie van 14 man was het noodzaak om te winnen om er nog echt een spannend einde van te maken. Keeper Bjorn werd op verzoek doorgeschoven naar het 2e maar gelukkig was Mari van de veteranen bereid om het doel te verdedigen vandaag, waarvoor extra dank! Na een zeer intensieve training afgelopen donderdag was de vraag in hoeverre iedereen hier voldoende van hersteld was.

Na wat inspirerende woorden van de leider werd iedereen op scherp gezet en begonnen we voortvarend aan de wedstrijd. Na 2 min lag de bal al in het netje van GJS. Het was Mike (terug van zijn geboorteverlof) die met zijn ‘choco’ de bal in de verre hoek schoot van een meter of 18. Meerkerk speelde geconcentreerd, met passie en probeerde waar mogelijk te voetballen en deed dit zeer goed. Na 10 min lag die opnieuw in het mandje na een combinatie tussen Tom en Koen was het laatstgenoemde die netjes binnenkant voet afrondde. In de loop van de eerste helft laten ook de jonkies van GJS zich zien en komen ze uiteindelijk dicht in de buurt van Marie waarin 2x Marie als overwinnaar uit de strijd komt en 1x Meerkerk geluk heeft als een niet te missen kans van GJS in het vangnet wordt geschoten. We bereiken de rust met een 0-2 voorsprong door een geweldige teamspirit en goed voetbal.

Met 3 verse krachten wordt de wedstrijd hervat. Waar GJS in de eerste helft een aantal kansen heeft komen ze in de 2e helft niet meer in het stuk voor. Meerkerk combineert er op los en de slag op het middenveld wordt duidelijk gewonnen waarin Bokkie weer ouderwets voorop gaat in de strijd. Voorin zijn Tommie en de ingevallen Ruud een plaag voor de verdediging van Meerkerk en achterin houdt Gijs de rijen gesloten. Het is uiteindelijk Tommie die via een knappe assist van Ruud 1-1 met de keeper komt en via een lekkere lob de keeper kansloos laat; 0-3. Na circa 5 min later valt ook de 0-4. Een strakke voorzet van Mike beland bij Appie die hoog boven zijn tegenstander uit komt en zijn volle haardos tegen de bal zet. De eer is uiteindelijk aan Ruud die via penalty een 0-5 voor zijn rekening neemt. Voor de statistieken doet GJS nog wat terug maar de 2e helft is nooit meer een wedstrijd geweest. Onder het genot van een biertje en het eerste lentezonnetje zien de ‘oude mannen’ van Meerkerk dat ze nog best een balletje kunnen trappen. Vanaf de kant was het genieten en met een gedeelde koppositie doen we weer volop mee.