De spreekwoordelijke nachtkaars

MEERKERK
tel. 0183-352005

De spreekwoordelijke nachtkaars

Zaterdag 20 mei, de dag van de laatste competitiewedstrijd van Meerkerk 3. En wat snakken we naar het einde. Vandaag spelen we thuis tegen GJS, alle ingrediënten voor een draak van een wedstrijd zijn aanwezig: veel wind, een hobbelveld met een mooie gele gloed erover, veel afwezigen, een enorm jonge tegenstander en een leider die moeite heeft om niet zuur te worden.

En tóch wordt het een leuke middag! Er zijn namelijk ook een aantal positieve punten te melden: de zon schijnt volop, Bassie is succesvol geopereerd aan zijn anus en is er niet bij tijdens de wedstrijdbespreking én we hebben vandaag zowaar een Pupil van de Week! Mik verricht vandaag de aftrap en is direct verantwoordelijk voor de mooiste treffer van de middag, door eerst de keeper op het verkeerde been te zetten middels een schot op de paal en daarna koelbloedig af te ronden in de andere hoek.

Tot zover de bespiegelingen vooraf, over naar de wedstrijd.

De wasmachine draait vandaag niet op volle toeren, misschien door de afwezigheid van enkele oude onderdelen die bij de monteur (of op de camping) lagen. GJS opent iets sterker dan wij, een hoop druk gedoe en hakjes en andere tierelantijnen die eigenlijk nergens toe leiden. Totdat Ruud Vink het tijd vindt om de wedstrijd open te breken: hij gooit een handgranaat af in onze eigen verdediging, GJS kan met 2 man op ons doel af en speelt dit vakkundig uit: 0-1.

Daarna komen we iets beter in de wedstrijd, bij vlagen laten we aardig voetbal zien. Dit leidt tot enkele kansjes en zowaar tot een doelpunt van Joe op aangeven van ondergetekende: 1-1. We kunnen tevreden de rust in.

Na rust wordt het allemaal iets minder van onze kant. In onze voorste linie lijkt het toch nog op een soort van wasmachine, want er wordt stevig doorgedraaid. Van Ruud en Nol, naar Ruud en Hasan, naar Frans en Nol, naar Hasan en Nol en weer terug naar Frank, Ruud en Nol. Of zoiets. Het is in ieder geval een rommelig gebeuren. Bij een 1-1 stand komen we ondanks het gehussel nog tot twee aardige kansen, voor Fransie en Nol. Deze gaan er helaas niet in. Nol legt wel nog even aan Frans uit dat hij geen Superman is. Waarvan akte, Nol. Daarna vloeit de energie langzaam weg uit het elftal. GJS profiteert hier van met twee late treffers: 1-3.

We kunnen terugkijken op een leuke wedstrijd, met zelfs enkele supporters langs de lijn. Blijkbaar trekt een zevenjarige pupil meer bekijks dan een stuk of 14 ouwe lullen. Al met al vat deze laatste wedstrijd het seizoen vrij aardig samen: we hebben hele goede momenten afgewisseld met dramatische. Uiteindelijk is het seizoen uitgegaan als een nachtkaars. Het was allemaal niet voldoende om echt een gooi te doen naar de titel, maar volgend seizoen gaan we het gewoon nog een keer proberen.

Op 10 juni gaan we de spieren nog een keer laten ontploffen op het JvO-toernooi. Nadien maken we korte metten met onze rijkelijk gevulde pot. Tot dan!

KV