De laatste wedstrijd van deze fase (en van Jet)

SV Meerkerk MO17-1

IFC MO17-1

... (penalty)

1e klasse (2e fase) I

17 december 2022 13:30

H.T. van Ooijen

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Zaterdag, 17 december 2022, om 13.30 uur
sv Meerkerk MO17 - IFC MO17
Sportpark de Burcht

De laatste wedstrijd van fase 2 is alweer aangebroken. De 1e klasse waar we nu in spelen is een sterke klasse met teams die vorig jaar in de Hoofdklasse speelden. Als je het dan zo  bekijkt hebben we het zo slecht nog niet gedaan. We hebben 1 x gewonnen en 2 x gelijk gespeeld en
4 x verloren. De wedstrijden die we verloren hebben gingen niet verloren met grote cijfers. En bij sommige van deze wedstrijden had er misschien nog wel een beter resultaat ingezeten. Al met al kunnen we dus heel tevreden zijn over de prestaties van onze meiden. Al lijkt dat vaak niet zo als jullie ons verslag lezen ;)

Nu dan eerst maar eens de wedstrijd van vandaag. De meiden van IFC uit H.I. Ambacht waren in de vrieskou helemaal naar Meerkerk gekomen om de laatste (ook al uitgestelde) wedstrijd te spelen. IFC staat op een mooie 4e plaats met 3 overwinningen. Wij staan op een 7e plaats met 1 overwinning en 1 gelijkspel. Wat zou het gaan worden vandaag ?

De eerste helft was duidelijk voor IFC. Zij zijn een goed voetballende ploeg die het balletje mooi rond laten gaan en veel lopende meiden op het middenveld hadden. Dit zorgde voor veel problemen voor onze meiden. We stonden de gehele eerste helft flink onder druk en dat resulteerde halverwege de eerste helft in een strafschop voor IFC. Een lichte overtreding werd door onze scheidsrechter bestraft met een strafschop. Hij kon hem geven maar ook net zo makkelijk niet ;) Gedurende de eerste helft bleef IFC het betere van het spel hebben en mochten we in onze handjes klappen dat de bal niet voor de 2e x op de strafschopstip werd gelegd.
Omdat er verder niet meer gescoord werd gingen we dus met 0-1 achterstand de rust in.

In de rust gaven de meiden zelf aan dat IFC een goed voetballende de ploeg is en dat ze het idd moeilijk hadden met al die positiewisselingen van de meiden ui H.I. Ambacht.
Wij hebben wel aangegeven dat we het IFC ook wel makkelijk maken door niet fel genoeg te zijn in onze duels te zijn en te veel onnodig balverlies te lijden.

De 2e helft gaf een heel ander beeld. Onze meiden stroopten de mouwen op en nu werden wel ineens de duels gewonnen en waren we wel zuinig op balbezit. Dat resulteerde in het begin van de 2e heft in een wonderschoon doelpunt van onze zijde. Resa kwam op het middenveld in balbezit en hield deze even vast zodat Sanne op snelheid haar plek voorin in komen nemen. De pass van Resa was prachtig maar de afronding van Sanne was perfect. Met een prachtig bekeken schot verdween de bal via de paal in de lange hoek in de kruising.
In de 2e helft was er echt sprake van een wedstrijd en ging het spel heen en weer waarbij wij eigenlijk de beste (schiet-)kansen kregen. Maar helaas ging de bal er niet meer in.

Deze 1-1 is een prachtig resultaat om de laatste wedstrijd van fase 2 af te sluiten. Hierdoor blijven we staan op de 7e plaats in deze sterke 1e klasse. Het is nu afwachten wat de KNVB gaat doen met de nieuwe indeling voor fase 3.

Deze wedstrijd was helaas ook meteen de laatste wedstrijd van Jet. Jet heeft namelijk besloten om te gaan stoppen met voetbal.
Omdat Jet nummer 2 is die stopt, nadat Kaylee 2 weken geleden ook besloten heeft om per direct te stoppen, begint om team nu aardig uit te dunnen. We moeten ook rekening houden met het feit dat Istarlin een zware operatie heeft gehad en het nog onduidelijk is wanneer zij weer kan trainen/voetballen? Gelukkig is Lotte weer lid geworden en blijven we nu steken op 14 meiden waarvan er 13 inzetbaar zijn.
M.a.w. Als jullie nog (voetballende) meiden weten in de leeftijd van 13 t/m 16 jaar zijn die heel welkom om ons team te komen versterken.

Na deze wedstrijd zit fase 2 er dus op en is de winterstop begonnen. Dit houdt in dat we voorlopig niet trainen en dat we iedereen maandag,
9 januari 2023 weer op de Burcht verwachten.

Wij wensen iedereen Fijne Feestdagen en een gezond 2023

Jeremy Schrijver & John Weijts