En daar gaan we weer :)

tel. 0183-352005

Zaterdag, 12 november 2022, om 11.00 uur
sv Meerkerk MO17 - Spirit MO17

En daar gaan we weer. De 2e wedstrijd in 4 dagen  :) Doordat de eerste twee wedstrijden in de 2e fase verzet zijn moet we deze inhalen op doordeweekse dagen. Dit houdt in dat de wedstrijden elkaar dan snel opvolgen: zaterdag - woensdag - zaterdag - woensdag en weer op zaterdag.

Vandaag stond dus de wedstrijd op de Burcht tegen de meiden van Spirit uit Ouderkerk a/d IJssel op het programma. Ook deze meiden hebben, net als CCV Zwervers afgelopen woensdag, een wereldreis af moeten leggen om op ons mooie sportpark te komen voetballen. Maar ook deze meiden hadden er zin. Jeremy had wat huiswerk gedaan en wist te vertellen dat Spirit een grote levendige dames- en meidenafdeling heeft die over de nodige faciliteiten beschikken en die ook tegen de BVO - tak van Exelsior aanzitten.
En wij ? Wij hebben één meidenteam bestaande uit 13 tot 17 jarige  meiden die er iedere zaterdag voor knokken om een mooi reslutaat te behalen. En meestal lukt dat ook nog :) Ons team bestaat uit 15 enthousiaste meiden, met dien verstande dat we er voorlopig maar 14 tot onze beschikking hebben omdat Istarlin afgelopen vrijdag een pittige operatie aan haar been heeft gehad. De eerste geluiden en resultaten na de operatie zijn gelukkig positief. Istarlin; heel veel beterschap. Pak je rust en we zien je graag weer in ons midden terugkeren op het voetbalveld :)

De wedstrijd dan; ook Spirit bleek (net als CVV Zwervers) een goed voetballende ploeg te zijn. Misschien als team en individueel nog wel iets beter dan Zwervers. Dus vanaf het begin stond de druk er weer op. Maar ... onze meiden zijn voor niemand bang en dat resluteerde in het begin van de wedstrijd dan ook dat we op een 1-0 voorsprong kwamen. Sanne wist een pass van Resa beheerst langs de keepster van Spirit te schuiven. En als het afstandschot van Resa vervolgens niet via de onderkant van de lat weer terug het veld in gekomen was hadden we zelfs met 2-0 voor gestaan. Maar dit mocht helaas niet zo zijn. Het bleef dus voorlopig bij 1-0.
Spirit kwam meer in balbezit en domineer de eerste helft, wat overigens niet betekende dat wij geen kansen/kansjes meer kregen.
Spirit wist het overwicht vlak voor rust uit te drukken in een doelpunt waardoor het 1-1 werd en dat bleef het ook tot aan de rust.

In de rust moesten we weer aangeven dat we tegenover een goed voetballende ploeg stonden en dat wij gezamenlijk moesten blijven wekren en strijden en wachten op onze kansjes.

In de tweede helft was Spirit heer en meester en kwamen wij niet meer van onze helft af. Buiten één counter met Jet zijn we echt niet meer over de middellijn geweest. Spirit bleef maar drukken, wij konden alleen maar met 11 meiden verdedigen en een doelpunt van Spirit hing in de lucht.
Op sommige momenten werd het echt hachelijk voor het doel maar altijd stond daar Nora of gooide één van onze verdedigsters zich voor de bal.
Spirit heeft in de 2e helft misschien wel 15 kansen gehad, de bal kwam 2 x tegen onze lat en misschien wel 7-8 werd er (rakelings) over geschoten.
Maar uiteindelijk floot Terry (onze vaste scheidsrechter) voor het einde van  de wedstrijd en stond het nog steeds 1-1 op het scorebord.
Niet te geloven als je de 2e helft gezien hebt, maar toch was het zo.
De trainer en de meiden van Spirit waren zeer teleurgesteld (begrijpelijk ...) en wij waren daarentegen heel blij met deze uitslag.
Gezien het spelbeeld had Spirit vandaag moeten winnen maar door de enorme strijdlust van onze meiden bleef het bij een mooie 1-1.

Deze week gaan we meiden die pijntjes hebben rust geven en dan werken we weer toe naar de volgende wedstrijd a.s. zaterdag.
Dan gaan we naar Dordrecht om tegen de meiden van Wieldrecht MO17 te spelen.
Als u tijd en gelegenheid hebt bent u uitgenodigd om onze meiden aan te komen moedigen.

Met sportieve groeten,

Jeremy Schrijver